Ale urwał!

 
Ale urwał!
Zawiera darmowych rozdziałów: 6
Stron w książce: 190 Udostępniono darmowych stron: 18
Data wydania: 2010-12-07Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 29,90 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Złote Myśli
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Jak skutecznie się uczyć? Jak zapamiętać i w odpowiednim momencie przypomnieć sobie informacje z książek i wykładów? Jak się uczyć? Podobne pytania zadaje sobie każda ucząca się osoba. Niestety, w szkole i na uczelni nie znajdzie się na nie skutecznej odpowiedzi. Jedynie garstka nauczycieli i wykładowców zadaje sobie trud, aby poświęcić czas i przekazać swoim uczniom i studentom najefektywniejsze technik uczenia się – czy to z braku wiedzy, dobrej woli, lub "czasu”.

Uczniów traktuje się jak maszynki do przyswajania wiedzy – mają osiągać dobre rezultaty na sprawdzianie lub kolokwium. Trudność, z jaką zapamiętują tony informacji, to ich sprawa i ich problem. Co jednak najgorsze, wiedza przekazywana jest tak, jakby wszyscy uczyli się w ten sam sposób. * KONIEC!

Publikacja Andrzeja Bubrowieckiego pokaże Ci dziesiątki technik umożliwiających przyswajanie wiedzy w skuteczny sposób. Mało tego, dzięki zawartym w książce testom, zrozumiesz, jakim typem ucznia jesteś, jaka półkula mózgu u Ciebie dominuje oraz jaki prezentujesz typ inteligencji. Dzięki wynikom testów, będziesz wiedział jaką technikę wybrać, by nauka już nigdy nie sprawiała Ci problemu. Ta książka jest po prostu gotową INSTRUKCJĄ, która od A do Z wytłumaczy Ci, jak najszybciej oraz najskuteczniej zacząć się uczyć.

Książka ta stanowi logiczny system bardzo konkretnych kroków, jakie należy wykonać, aby skutecznie przyswajać wiedzę. Materiał stanowi jasno określony ramowy plan postępowania, co oczywiście nie znaczy, że nie można go odpowiednio modyfikować do własnych potrzeb.

...

Wstęp ( 7 )

Obszary, w jakich funkcjonujemy ( 11 )

  • Obszar duchowy ( 12 )
  • Obszar mentalny ( 14 )
  • Obszar emocjonalny ( 18 )
  • Obszar fizyczny ( 24 )

Kiedy uczenie się może być problemem ( 29 )

Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się ( 41 )

  • Test określający dominujące systemy reprezentacji (hierarchię zmysłów) ( 42 )
  • Test określający dominującą półkulę mózgową ( 47 )
  • Dominujące style uczenia się ( 51 )
  • Warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne ( 55 )
  • Środowisko sprzyjające uczeniu się ( 57 )

Teoria inteligencji wielorakiej ( 59 )

  • Test określający rodzaje inteligencji ( 59 )
  • Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji ( 63 )

Skuteczna strategia uczenia się ( 71 )

  • Etap I. Przygotowanie ( 73 )
  • Etap II. Lektura właściwa ( 78 )
  • Etap III. Kolejne powtórki ( 84 )

„Flow” — radosny stan uczenia się ( 101 )

Uczenie się przy muzyce ( 107 )

Uczenie się „równoległe” ( 109 )

  • Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy? ( 109 )

Jak słuchać na wykładach ( 113 )

Dieta dla uczącego się mózgu ( 117 )

  • Uwagi ogólne o diecie ( 120 )

Codzienne „ładowanie akumulatorów” ( 121 )

  • Ochrona umysłu przed złymi emocjami ( 123 )
  • Negatywne oddziaływanie mass mediów ( 124 )
  • Odpowiednie towarzystwo ( 125 )
  • Sztuka wybaczania ( 126 )
  • Postawa wdzięczności ( 127 )

Dlaczego warto rozwijać kreatywność ( 129 )

  • „Idea killers” ( 133 )

Iloraz inteligencji twórczej ( 137 )

Codzienny trening kreatywności ( 141 )

Etapy kreatywnego myślenia ( 149 )

Znaczenie percepcji ( 157 )

  • ZWI, czyli Zalety, Wady i to, co Interesujące ( 159 )

Myślenie lateralne ( 163 )

  • Zasada pierwsza ( 164 )
  • Zasada druga ( 165 )
  • Zasada trzecia ( 167 )
  • Zasada czwarta ( 168 )
  • Zasada piąta ( 170 )

Wybrane techniki myślenia kreatywnego ( 171 )

  • Technika przypadkowego bodźca ( 171 )
  • Prywatna burza mózgów ( 172 )
  • Technika analogii ( 173 )

Gospodarowanie czasem ( 177 )

  • Ustalanie priorytetów ( 179 )

Podsumowanie ( 181 )

  • Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu” ( 181 )

Bibliografia ( 185 )

Poradniki » Nauka

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...