Ebiznesplanowanie

 
Ebiznesplanowanie
Zawiera darmowych rozdziałów: 12
Stron w książce: 172 Udostępniono darmowych stron: 13
Data wydania: 2009-07-15Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena ebook: 27,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Złote Myśli
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Jak brak jednej decyzji może wykończyć Twój internetowy biznes… zanim na dobre się rozkręci. Prawdopodobnie gdzieś w Twojej głowie tli się pomysł osiągnięcia tak spektakularnego sukcesu w Internecie, jakim pochwalić może się Maciej Popowicz, założyciel portalu Nasza-klasa.pl, czy nowo wschodzące gwiazdy Internetu — założyciele takich portali jak: Spryciarze.pl, ZnanyLekarz.pl, Gastronauci.pl. Pomysłodawcy wspomnianych projektów zdradzili sekret swojego sukcesu.

W telegraficznym skrócie: chodzi po prostu o pomysł i plan jego realizacji. Po co mi biznesplan, skoro mam wszystko w głowie? Na to pytanie jest tylko jedna, bardzo prosta odpowiedź: mając plan tylko „w głowie”, skazujesz go na porażkę…

Zobacz: Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmy Massachusetts Mutual i AT&T udowodniono, że przedsiębiorcy, którzy mają pisemny plan marketingu i sprzedaży, odnoszą sukcesy.

Czy jest sposób na to, aby przekonać Cię, że ebiznesplan to fundament sprawnie działającego ebiznesu? Według mnie jest jeden sposób, aby to zrobić. Wystarczy zapytać tych, którzy działają z sukcesem w Internecie, a ich biznesy przynoszą dochody. 90% z nich powie Ci: zacznij od pomysłu i planu działania. „Po lekturze przekonuję się, że planowanie jest podstawą, nawet w czymś tak dynamicznym jak ebiznes.” S. C.

...

WSTĘP ( 7 )

1. NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ( 11 )

2. WPROWADZENIE DO EBIZNESPLANU ORAZ PROFIL E - FIRMY ( 13 )

  • Wstęp / wprowadzenie ( 14 )
  • Profil e-firmy ( 15 )
    • Rozbudowany opis przedsiębiorstwa ( 15 )
    • Charakterystyka świadczonych e-usług ( 16 )
    • Misja przedsiębiorstwa ( 17 )
  • Zadania ( 18 )

3. PREZENTACJA ZESPOŁU ( 19 )

  • Skład osobowy, stanowiska w e-firmie ( 20 )
  • Jakie macie doświadczenie przydatne do prowadzenia e-firmy…? ( 22 )
  • Jakie macie kwalifikacje, nabyte umiejętności? ( 22 )
  • Prezentacja zespołu jako wspólnoty ( 23 )
  • Motywacja zespołu; poświęcenie dla projektu ( 23 )
  • Zadania ( 24 )

4. ANALIZA OTOCZENIA EBIZNESOWEGO ( 25 )

  • Ogólne tendencje panujące w gospodarce ( 25 )
  • Ocena realiów politycznych, technologicznych, geograficznych i społecznych ( 26 )
  • Przewidywana grupa odbiorców ( 28 )
  • E-firmy konkurencyjne ( 29 )
  • Zadania ( 30 )

5. CELE ( 31 )

  • Cel – określenie planów przedsiębiorstwa ( 32 )
  • Cel – unikaj stwierdzeń ogólnych na rzecz konkretów ( 33 )
  • Cel – powinien określać zyski z każdego obszaru prowadzonej działalności ( 34 )
  • Zadania ( 35 )

6. PLAN ORGANIZACYJNY ORAZ WDRAŻANIE STRATEGII ( 36 )

  • Zakup sprzętu, oprogramowania oraz dostosowanie pomieszczeń ( 37 )
  • Zatrudnienie pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji ( 38 )
  • Organizacja pracy w firmie ( 39 )
  • Lokalizacja, otoczenie, dostawy, kontrola procesów ( 40 )
  • Próg rentowności ( 42 )
  • Zadania ( 43 )

7. ANALIZA SWOT ( 44 )

  • Mocne strony ( 45 )
  • Słabe strony ( 46 )
  • Szanse ( 47 )
  • Zagrożenia ( 49 )
  • Zadania ( 50 )

8. PLAN E-MARKETINGOWY ( 51 )

  • Produkt ( 51 )
  • Cena ( 53 )
  • Dystrybucja ( 54 )
  • Promocja i reklama ( 56 )
  • Zadania ( 57 )

9. PROGNOZA FINANSOWA ( 58 )

  • Rachunek zysków i strat ( 60 )
  • Bilans ( 61 )
  • Przepływy pieniężne ( 62 )
  • Ocena opłacalności ( 63 )
  • Zadania ( 65 )

10. NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY ( 66 )

  • Brak świadomości istoty ebiznesplanu ( 67 )
  • Zwlekanie z napisaniem ebiznesplanu ( 67 )
  • Unikanie ukazywania słabych stron i zagrożeń e-firmy ( 68 )
  • Bagatelizowanie znaczenia badań i analiz rynkowych ( 69 )
  • Funkcja ebiznesplanu i jego obiektywizm ( 69 )

PODSUMOWANIE I WNIOSKI ( 71 )

  • Pomysłowość, inwencja – jak skonstruować ebiznesplan? ( 72 )
  • Czy warto podglądać innych? ( 73 )
  • Czy konsultacje z osobą trzecią to dobry pomysł? ( 73 )
  • Z czego korzystać przy tworzeniu ebiznesplanu? ( 74 )
  • Czy jest to dokument ponadczasowy? ( 75 )
  • Jak budować ebiznesplan? ( 75 )
  • Czemu służą załączniki do ebiznesplanu? ( 76 )

POLECANE WITRYNY, BLOGI, FORA, KSIĄŻKI ( 77 )

  • Witryny internetowe, blogi, fora ( 77 )
  • Literatura ( 78 )

PRZYKŁADOWE EBIZNESPLANY ( 80 )

  • Ebiznesplan dla sklepu internetowego z zegarkami – Reloj.pl ( 83 )
  • Ebiznesplan dla platformy szkoleń wideo – 30MinutoweSzkolenia.pl ( 112 )
  • Ebiznesplan dla firmy doradczo - szkoleniowej – KRZYWY.PL ( 137 )

SŁOWNIK TERMINÓW ( 164 )

 

Biznes » E-biznes

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...