Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II

 
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 8
Stron w książce: 262 Udostępniono darmowych stron: 35
Data wydania: 2016-08-29Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 5Cena książki drukowanej: 59,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Rysuj! Kreśl! Projektuj! Twórz!

Wiele osób zajmujących się grafiką ma problemy z precyzyjnym rysowaniem kształtów wektorowych. Co gorsza, wielu projektantów zachłysnęło się możliwościami oferowanymi przez komputer i porzuciło rysowanie dawno temu. W efekcie nawet najbardziej kreatywni twórcy mają problem, aby w pełni realizować swoje zamysły artystyczne. Ich prace wydają się nijakie. A przecież może być zupełnie inaczej!

Trzymasz w ręku przewodnik, który poprowadzi Cię ku artystycznej doskonałości. Dowiesz się, jak ważne jest dochowanie wierności szkicownikowi, jak w pełni wykorzystać swą kreatywność i uniknąć błędów, przez które świetne pomysły są marnowane. Znajdziesz tu dokładny opis wszystkich etapów pracy projektanta i inne użyteczne informacje. Przydadzą Ci się one niezależnie od tego, czy używasz Adobe Illustratora, CorelDRAW czy może Inkscape. Pokazany tu proces twórczy jest usystematyzowany. Konsekwentne podążanie tą ścieżką z pewnością umożliwi Ci tworzenie doskonalszych prac.

 

Von Glitschka — ceniony wykładowca kreatywnego projektowania, zwolennik symbiozy ilustracji z typowym projektowaniem graficznym. Realizował projekty dla najbardziej rozpoznawalnych światowych marek i współpracował z agencjami reklamowymi, firmami projektowymi oraz działami graficznymi korporacji z całego świata. Potrafi inspirować i przekazywać solidną metodologię pracy twórczej, a wszystko to serwuje ze sporą dawką humoru.

 

Najważniejsze zagadnienia omówione w tej książce:

  • grafika wektorowa i rysunek jako podstawy warsztatu projektanta
  • „metoda zegarowa” umożliwiająca precyzyjne odwzorowanie kształtu krzywych
  • punkty podstawowe i kontrolne, ścieżki i linie pomocnicze oraz szybkie budowanie kształtów
  • solidne podstawy pracy z kolorami i tworzenie detali w ilustracjach
  • dobre praktyki i techniki, atrakcyjne efekty i dopracowywanie rysunku

Grafika wektorowa przykłady zastosowania

(Budowanie z gotowych kształtów)

W darmowym rozdziale poznasz m.in. zastosowanie grafiki wektorowej.

Darmowy rozdział:

ROZDZIAŁ 6. Metody budowania obiektów (119)

  • Punkt po punkcie (121)
  • Budowanie z gotowych kształtów (128)
  • Plug-in VectorScribe (136)
  • E Pluribus Unum (140)
  • Symetria to Twój przyjaciel (143)
  • Zdrowy proces twórczy (149)
  • PRZYKŁADY. Łatwo i szybko (150)

Wstęp (xi)

ROZDZIAŁ 1. Krótka historia krzywych Béziera (1)

  • Strach przed matematyką (2)
  • Kto wymyślił krzywe Béziera? (3)
  • Co to jest krzywa Béziera? (6)
  • PRZYKŁADY. Grafika wektorowa od kuchni (10)

ROZDZIAŁ 2. Narzędzia artysty (15)

  • Miłość i nienawiść (16)
  • Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych (17)
  • Dostosuj środowisko pracy (25)
  • Nie wynajduj koła na nowo (30)
  • PRZYKŁADY. Rozbieramy projekt na części (36)

ROZDZIAŁ 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej (43)

  • Nie koncentruj się na narzędziach (44)
  • Płacą mi za rysowanie (45)
  • Praca koncepcyjna (46)
  • Narzędzia analogowe (46)
  • Miniatury - zapomniana sztuka (47)
  • Dopracowanie szkicu (51)
  • Twórczy, lecz systematyczny (59)
  • PRZYKŁADY. Znaczący nonsens (65)

ROZDZIAŁ 4. Przejdźmy do punktów (73)

  • Dobre punkty i dobra ścieżka (74)
  • Brzydkie punkty i brzydka ścieżka (76)
  • Złe punkty i zła ścieżka (77)
  • Dokładna kontrola (78)
  • Dobry przykład (82)
  • PRZYKŁADY. Wektorowy szkielet (85)

ROZDZIAŁ 5. Analizowanie kształtów (89)

  • Metoda Zegarowa (90)
  • Pozycjonowanie Punktów Podstawowych (102)
  • Nie taki diabeł straszny (110)
  • Ciągły postęp (114)
  • PRZYKŁADY. Zegary są wszędzie (115)

ROZDZIAŁ 6. Metody budowania obiektów (119)

  • Punkt po punkcie (121)
  • Budowanie z gotowych kształtów (128)
  • Plug-in VectorScribe (136)
  • E Pluribus Unum (140)
  • Symetria to Twój przyjaciel (143)
  • Zdrowy proces twórczy (149)
  • PRZYKŁADY. Łatwo i szybko (150)

ROZDZIAŁ 7. Odpowiedni styl (155)

  • Graficzny kameleon (156)
  • PRZYKŁADY. Bierz wszystko albo nic (175)

ROZDZIAŁ 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym (177)

  • Świeżym okiem (178)
  • Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny (181)
  • Unikaj wizualnego napięcia (183)
  • Kreatywna jazda bez trzymanki (188)
  • PRZYKŁADY. Skacz, króliczku! (189)

ROZDZIAŁ 9. Podstawowe informacje o kolorowaniu i tworzeniu detali (195)

  • Wpływ oświetlenia na kolor (196)
  • Hierarchia kolorów i detali (198)
  • Budowanie świateł i cieni (200)
  • Zastosowanie wtapiających się w tło gradientów i trybów mieszania (203)
  • Głębokie cienie i jaskrawe odblaski (207)
  • Urozmaicanie wybranych miejsc grafiki przy użyciu gradientów koncentrycznych i warstw (209)
  • Inne efekty: blask zewnętrzny i wewnętrzny oraz rozmycie (212)
  • PRZYKŁADY. Zastosowanie efektów do uszczegóławiania ilustracji (215)

ROZDZIAŁ 10. Dobre nawyki (221)

  • Teczki z bazgrołami (223)
  • Warstwy są Twoimi przyjaciółmi (226)
  • Kolory i nazewnictwo plików (239)
  • Na tym kończymy (241)
  • PRZYKŁADY. Moja lista przebojów (242)

Skorowidz (253)

Informatyka » Grafika komputerowa

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...