JavaScript. Zasady programowania obiektowego

 
JavaScript. Zasady programowania obiektowego
Zawiera darmowych rozdziałów: 19
Stron w książce: 128 Udostępniono darmowych stron: 20
Data wydania: 2014-10-17Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 29,90 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Poznaj obiektowy charakter języka JavaScript!

Programiści pracujący na co dzień z użyciem takich języków jak Java, C# czy C++ z pewnym pobłażaniem patrzą na JavaScript. Traktują go jako język nie do końca obiektowy, w którym można napisać program działający bez tworzenia klas i obiektów. Są w błędzie! JavaScript to język o ogromnych możliwościach, pozwalający na obiektowe tworzenie programów. Nie wierzysz? Sięgnij po tę książkę i przekonaj się na własnej skórze!

Znajdziesz tu szczegółowe omówienie obiektowych elementów języka JavaScript. Poznasz podstawowe różnice pomiędzy typami prostymi i referencyjnymi oraz dowiesz się, jak sobie z nimi radzić w trakcie pracy z tym językiem. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się ze specyfiką funkcji w JavaScripcie oraz nauczysz się rozpoznawać charakterystyczne elementy obiektów. Ponadto Twoją uwagę powinien zwrócić rozdział poświęcony konstruktorom, prototypom oraz technikom dziedziczenia. Ta książka jest obowiązkową lekturą dla wszystkich programistów tworzących programy w języku JavaScript.

 

Dzięki tej książce:

  • poznasz typy proste i referencyjne,
  • nauczysz się korzystać z funkcji,
  • zastosujesz obiekty w codziennej pracy,
  • zaznajomisz się z konstruktorami i prototypami,
  • poznasz wzorce tworzenia obiektów.

W darmowym rozdziale dokładnie opisano typy proste i referencyjne JavaScript. Dowiemy się jak można przeprowadzić identyfikowanie tablic JavaScript. Zapoznamy się z przykładami opisującymi identyfikowanie typów referencyjnych JavaScript. Poznamy wbudowane typy JavaScript. Dokładnie dowiemy się również jak przebiega tworzenie obiektów JavaScript.

Darmowy rozdział:

1. Typy proste i referencje (15)

  • Czym są typy? (16)
  • Typy proste (17)
    • Identyfikowanie typów prostych (19)
    • Metody typów prostych (20)
  • Typy referencyjne (21)
    • Tworzenie obiektów (21)
    • Dereferencja obiektów (22)
    • Dodawanie i usuwanie właściwości (23)
  • Tworzenie instancji wbudowanych typów (24)
    • Literały (24)
    • Literały obiektów i tablic (25)
    • Literały funkcji (26)
    • Literały wyrażeń regularnych (26)
  • Dostęp do właściwości (27)
  • Identyfikowanie typów referencyjnych (28)
  • Identyfikowanie tablic (30)
  • Typy opakowujące (30)
  • Podsumowanie (33)

O autorze (7)

Wstęp (9)

Wprowadzenie (11)

1. Typy proste i referencje (15)

  • Czym są typy? (16)
  • Typy proste (17)
    • Identyfikowanie typów prostych (19)
    • Metody typów prostych (20)
  • Typy referencyjne (21)
    • Tworzenie obiektów (21)
    • Dereferencja obiektów (22)
    • Dodawanie i usuwanie właściwości (23)
  • Tworzenie instancji wbudowanych typów (24)
    • Literały (24)
    • Literały obiektów i tablic (25)
    • Literały funkcji (26)
    • Literały wyrażeń regularnych (26)
  • Dostęp do właściwości (27)
  • Identyfikowanie typów referencyjnych (28)
  • Identyfikowanie tablic (30)
  • Typy opakowujące (30)
  • Podsumowanie (33)

2. Funkcje (35)

  • Deklaracje kontra wyrażenia (36)
  • Funkcje jako wartości (37)
  • Parametry (39)
  • Przeciążanie (41)
  • Metody obiektów (43)
    • Obiekt this (44)
    • Modyfikowanie this (45)
  • Podsumowanie (48)

3. Obiekty (51)

  • Definiowanie właściwości (51)
  • Wykrywanie właściwości (53)
  • Usuwanie właściwości (55)
  • Wyliczenia (56)
  • Rodzaje właściwości (58)
  • Atrybuty właściwości (60)
    • Wspólne atrybuty (60)
    • Atrybuty właściwości danych (62)
    • Atrybuty właściwości funkcji dostępowych (64)
    • Definiowanie wielu właściwości (66)
    • Pobieranie atrybutów właściwości (67)
  • Zapobieganie modyfikowaniu obiektu (68)
    • Zapobieganie rozszerzaniu (68)
    • Pieczętowanie obiektów (69)
    • Zamrażanie obiektów (70)
  • Podsumowanie (71)

4. Konstruktory i prototypy (73)

  • Konstruktory (73)
  • Prototypy (78)
    • Właściwość [[Prototype]] (79)
    • Używanie prototypów z konstruktorami (82)
    • Modyfikowanie prototypów (86)
    • Prototypy wbudowanych obiektów (88)
  • Podsumowanie (89)

5. Dziedziczenie (91)

  • Łańcuchy prototypów i Object.prototype (91)
    • Metody dziedziczone po Object.prototype (92)
    • Modyfikowanie prototypu Object.prototype (94)
  • Dziedziczenie obiektów (96)
  • Dziedziczenie konstruktorów (99)
  • Zawłaszczanie konstruktora (103)
  • Uzyskiwanie dostępu do metod supertypu (104)
  • Podsumowanie (106)

6. Wzorce tworzenia obiektów (107)

  • Prywatne i uprzywilejowane składniki obiektów (108)
    • Wzorzec modułu (108)
    • Prywatne składniki w konstruktorach (110)
  • Domieszki (113)
  • Zabezpieczenie zasięgu w konstruktorach (120)
  • Podsumowanie (122)

Skorowidz (123)

Informatyka » JavaScript

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...