Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II

 
Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 18
Stron w książce: 480 Udostępniono darmowych stron: 39
Data wydania: 2013-09-17Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 119,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Kompendium wiedzy na temat zaznaczania
i maskowania w Adobe Photoshop.

Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania. Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.

Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą wiedzą, ugruntowaną dzięki licznym ćwiczeniom, zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!

Dzięki tej książce:

  • poznasz historię komponowania obrazów
  • wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
  • przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
  • sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze

...

Przedmowa (X)

Wstęp (XIII)

Inspiracja: Obserwuj i twórz

1. Historia komponowania obrazów (3)

  • Historia wielowarstwowa (4)
    • Kolaże niefotograficzne (4)
    • Tradycyjne kompozycje fotograficzne (5)
    • Wiek XX dadaizm (7)
    • Wiek XX surrealizm (8)
    • Wiek XX mistrzowie ciemni (8)
  • Artysta ma głos - Jerry Uelsmann (10)
    • Przejście od analogu do cyfry (12)
  • Artysta ma głos - Glen Wexler o swoim przejściu do świata cyfrowego (15)
    • Wiek XXI mistrzowie technik cyfrowych (16)
    • Następne pokolenie (18)
  • Lekcja w Hollywood (18)
    • Odrzucenie niedowierzania (20)
    • Efekty wizualne (20)
    • Kluczowanie kolorem (21)
    • Animacja (21)
    • Dolina niesamowitości (22)
  • Terminologia i typy kompozycji (22)
    • Metody tradycyjne (22)
    • Sztuka subiektywna lub intelektualna (25)
  • Podsumowanie (28)

2. Proces twórczy (29)

  • Proces tworzenia obrazu (30)
    • Inspiracja (30)
    • Kolekcjonowanie wycinków i fotografii (31)
    • Obserwacja (33)
    • Burza mózgów i rozwijanie pomysłu (33)
    • Szkice (34)
    • Projekty wieloobrazowe (36)
    • Sprawdzanie pomysłu (38)
    • Plan i zdjęcia (38)
  • Artysta ma głos - Fran Forman o kreatywnej inspiracji (40)
    • Digitalizacja i archiwizacja (42)
  • Przygotowanie plików (43)
    • Czyszczenie i korekcja koloru (43)
    • Zaznaczanie i maskowanie (44)
    • Komponowanie i uszlachetnianie (44)
  • Podsumowanie (45)

Ekspozycja: Fotografowanie pod kątem kompozycji

3. Planowanie i przygotowania (49)

  • Planowanie obrazu (50)
    • Tworzenie mapy drogowej (50)
    • Wygląd, wrażenie i styl (50)
    • Czynniki produkcyjne (54)
  • Preprodukcja (55)
    • Zarządzanie na etapie preprodukcji (55)
    • Budżet (55)
    • Komponować czy nie komponować (56)
    • Fotografowanie w plenerze (56)
    • Fotografowanie w studio (58)
    • Wyszukiwanie plenerów (58)
    • Casting (58)
    • Stylizacja (58)
  • Fotografowanie pod kątem kompozycji (59)
  • Artysta ma głos - Laura Lemkowitz o fazie produkcyjnej (60)
    • Czynniki obiektywne (62)
    • Czynnik decydujący (63)
    • Dopasowywanie pozostałych ujęć (64)
    • Proces twórczy od końca (68)
  • Podsumowanie (71)

4. Oświetlenie i tło (73)

  • Jakość światła (74)
    • Punktowe źródło światła (74)
    • Źródło światła kierunkowego rozproszonego (78)
    • Powierzchniowe źródło światła (79)
    • Relacje między odległością i rozmiarami źródła światła (81)
    • Znaczenie światła wypełniającego (81)
    • Jakość oświetlenia - galeria obrazów (85)
    • Temperatura barwowa (89)
    • Korygowanie barwy światła za pomocą filtrów (90)
  • Dopasowywanie oświetlenia w przypadku pojedynczego źródła kierunkowego (91)
    • Analiza zdjęcia stanowiącego tło (91)
    • Dopasowywanie kierunku światła (93)
    • Dopasowywanie jakości światła (95)
    • Dopasowywanie barwy światła (95)
  • Artysta ma głos - Jim Huibregtse o światłach (96)
  • Dopasowywanie światła pochodzącego z wielu źródeł (98)
    • Analiza tła (98)
    • Dopasowanie kierunku (kierunków) światła (101)
    • Dopasowanie jakości światła (101)
    • Dopasowanie barwy światła (101)
  • Wybór tła dla fotografowanego elementu (102)
    • Biel (102)
    • Szarość (103)
    • Czerń (104)
    • Greenscreen i bluescreen (106)
  • Podsumowanie (106)

5. Perspektywa, punkt widzenia i skala (107)

  • Obiektywy (108)
    • Długość ogniskowej (108)
  • Punkt widzenia (114)
    • Widok z poziomu oczu (115)
    • Widok z góry (115)
    • Widok z poziomu gruntu (117)
  • Perspektywa (119)
    • Perspektywa jednopunktowa (119)
    • Perspektywa dwupunktowa (122)
    • Perspektywa trzypunktowa (125)
    • Ustalanie perspektywy (127)
  • Skala (137)
    • Skala realistyczna (137)
  • Artysta ma głos - Giselle Behrens (138)
    • Skala nienaturalna (142)
    • Wzajemna zależność między skalą a perspektywą (144)
  • Podsumowanie (145)

Umiejętności: Zaznaczanie i maskowanie

6. Podstawy zaznaczania (149)

  • Czym jest zaznaczenie? (150)
  • Typy zaznaczeń (150)
    • Kształt i forma (151)
    • Tony i kolory (152)
    • Brzegi i szczegóły (153)
    • Przezroczystość i światło (153)
    • Przeciwieństwa i różnice (154)
  • Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania (154)
    • Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee (Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne) (154)
    • Narzędzia typu Lasso (159)
    • Dodawanie, odejmowanie i przecinanie zaznaczeń (166)
  • Zaznaczanie tonów i kolorów (169)
    • Czarodziejska różdżka (169)
  • Artysta ma głos - Tommy Ingberg i jego Rzeczywistość przemeblowana (170)
    • Szybkie zaznaczanie (174)
    • Lasso magnetyczne (177)
  • Łączenie narzędzi (181)
    • Ustawienia łączonych narzędzi (183)
  • Praca w trybie szybkiej maski (184)
    • Zaczynanie od zaznaczenia (184)
    • Sprawdzanie zaznaczeń w trybie Szybka maska (186)
    • Zaczynanie bez zaznaczenia (188)
  • Podsumowanie (190)

7. Niedoceniane menu: Zaznacz (191)

  • Prezentacja menu (192)
    • Zaznaczanie wszystkiego (192)
    • Usuwanie i przywracanie zaznaczenia (193)
    • Odwracanie zaznaczenia (194)
    • Zaznaczanie warstw (194)
  • Zakres kolorów (194)
    • Próbkowanie kolorów (195)
    • Sterowanie zakresem koloru (196)
    • Tolerancja (197)
    • Zlokalizowane klastry kolorów (197)
    • Podgląd zaznaczenia (198)
    • Predefiniowane zakresy kolorów i tonów (200)
  • Artysta ma głos - Bojune Kwon (202)
    • Zakres kolorów a maska warstwy (204)
  • Poprawianie krawędzi (204)
    • Tryb wyświetlania (205)
    • Wykrywanie krawędzi (207)
    • Dopasowywanie krawędzi (210)
    • Wyjście (211)
    • Zapamiętywanie ustawień (212)
    • Poprawianie zaznaczenia psa (213)
  • Polecenie Modify (Zmień) (213)
    • Border (Brzeg) (213)
    • Smooth (Wygładź) (214)
    • Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie) (214)
    • Feather (Wtapianie) (214)
  • Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne) (214)
  • Przekształcanie zaznaczenia (215)
  • Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń (216)
    • Wczytywanie zaznaczenia (217)
    • Kilka faktów dotyczących kanałów alfa (218)
  • Podsumowanie (218)

8. Wprowadzenie do warstw (219)

  • Podstawowe informacje o warstwach (220)
  • Typy warstw (221)
    • Warstwa tła (221)
    • Warstwy puste (222)
    • Warstwy częściowe (223)
    • Warstwy dopasowania (223)
    • Warstwy wypełnienia (224)
    • Warstwy neutralne (224)
    • Warstwy tekstowe (225)
    • Warstwy obiektów inteligentnych (226)
    • Warstwy wideo (227)
    • Elastyczność warstw (227)
  • Zarządzanie warstwami (227)
    • Nazywanie warstw (228)
    • Grupowanie warstw (229)
    • Filtrowanie warstw (231)
    • Scalanie oraz usuwanie warstw (231)
  • Artysta ma głos - Brigitte Carnochan (232)
    • Ciemniejsza strona warstw (234)
  • Anatomia panelu warstw (235)
    • Widoczność (235)
    • Tryby mieszania (236)
    • Krycie i wypełnienie (242)
    • Blokowanie, czyli ochrona warstw (244)
    • Układanie warstw (245)
    • Zaznaczanie warstw (246)
    • Łączenie warstw (246)
    • Przyciski panelu Layers (Warstwy) (247)
    • Menu panelu Layers (Warstwy) (248)
    • Przemieszczanie warstw (249)
  • Przekształcanie warstw (251)
    • Menu Transform (Przekształć) (251)
    • Kompozycja Karty czasu (258)
    • Dodawanie cieni (259)
  • Mieszanie zaawansowane (266)
    • Suwaki Blend If (Mieszaj gdy) (266)
    • Mieszanie ogólne (268)
    • Mieszanie zaawansowane (268)
  • Podsumowanie (272)

9. Potęga maskowania warstw (273)

  • Praca z bitmapowymi maskami warstw (274)
    • Maski powstałe na bazie zaznaczenia (274)
    • Malowane maski warstw (276)
    • Gradientowe maski warstw (284)
  • Wektorowe maski warstw (295)
    • Tworzenie masek wektorowych (295)
  • Anatomia maski warstwy (303)
    • Wyświetlanie maski warstwy (303)
    • Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie (304)
    • Przenoszenie i kopiowanie maski do innej warstwy (305)
    • Włączanie i wyłączanie maski warstwy (305)
    • Łączenie i rozłączanie maski z warstwą (306)
    • Zatwierdzanie maski warstwy (309)
  • Dopracowywanie masek warstw (309)
    • Panel Properties (Właściwości) (309)
    • Modyfikowanie tonów masek (317)
    • Modyfikowanie masek za pomocą filtrów (318)
  • Artysta ma głos - David Julian. Zagubiony i odnaleziony w Photoshopie (320)
  • Maskowanie grup warstw (322)
    • Tryb mieszania Pass Through (Przejście bezpośrednie) (323)
  • Podsumowanie (324)

10. Potęga maskowania kanałowego (325)

  • Typy kanałów obrazu (326)
  • Maski i ich rodzaje (327)
    • Istota maskowania (328)
  • Praca z kanałami alfa (328)
    • Kiedy używać kanałów alfa (328)
    • Maski warstwy a maski alfa (329)
    • Zarządzanie maskami alfa (331)
  • Tworzenie kanałów alfa (331)
    • Rozpoczynanie od zaznaczenia (331)
    • Rozpoczynanie od kanału podstawowego (334)
    • Poprawianie szczegółów za pomocą trybów mieszania (336)
  • Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz) (338)
    • Okno dialogowe polecenia Apply Image (Zastosuj obraz) (338)
    • Przewodnik po trybach mieszania (339)
  • Wszystkie chwyty dozwolone (340)
  • Artysta ma głos - Viktor Koen o pięknie ciemnej strony życia (348)
  • Cieniowanie wzmacniające głębię (350)
    • Budowanie subtelnej maski rozświetlającej (350)
    • Wzmacnianie głębi przez cieniowanie i wyostrzanie (352)
  • Opracowywanie masek (356)
  • Podsumowanie (356)

11. Zaznaczanie subtelnych szczegółów (357)

  • Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym (358)
    • Białe tło i tryb Multiply (Pomnóż) (358)
    • Szare tło i tryb Overlay (Nakładka) lub Hard Light (Ostre światło) (361)
    • Czarne tło i tryb Screen (Ekran)  (368)
  • Korzystanie z okna Refine Mask (Popraw maskę) (373)
    • Komponowanie precyzyjne (375)
  • Maskowanie drobnych szczegółów przy użyciu pędzla (378)
  • Techniki bluescreen i greenscreen (381)
    • Techniki bluescreen i greenscreen w fotografii (382)
    • Plug­-in Primatte Chromakeyer (383)
    • Greenscreen w Camera Raw (385)
  • Artysta ma głos - Mark Beckelman: Wszystko, co możesz sobie wyobrazić, jest realne (386)
  • Maskowanie dymu (388)
  • Podsumowanie (389)

Projekty: Składanie wszystkiego razem

12. Komponowanie twórcze (393)

  • Obrazy i inspiracje (394)
    • Osobiste historie (394)
    • Rupiecie i osobliwości (394)
    • Formy naturalne (395)
    • Muzea, galerie i kursy (396)
    • Podróże a inspiracje (397)
  • Czas zabawy w Photoshopowej piaskownicy (397)
    • Eksperymentowanie z obrazami lustrzanymi (397)
    • Eksperymentowanie z trybami mieszania (403)
    • Eksperymentowanie z teksturami (408)
    • Eksperymentowanie z efektami (412)
  • Artysta ma głos - Julieanne Kost. Prostota w chaosie (416)
  • Motyw i narracja (418)
    • Wizualna perfekcja czy opowiadanie historii (418)
    • Czynnik ludzki (418)
  • Poszukiwanie historii i postaci (418)
  • Podstawy komponowania obrazów (421)
    • Kreowanie wizualnych relacji (421)
    • Tworzenie cykli obrazów (427)
  • Podsumowanie (428)

13. Kompozycje realistyczne (429)

  • Składanie wszystkich elementów razem (430)
    • Etapy komponowania wstępnego (431)
  • Praca z obiektami inteligentnymi (437)
    • Tworzenie obiektów inteligentnych (437)
    • Zalety i wady obiektów inteligentnych (438)
    • Transformacje (438)
    • Filtry inteligentne (439)
  • Szczegółowe dopasowywanie charakterystyk poszczególnych elementów (441)
    • Plan pierwszy, plan dalszy, tło (441)
    • Komponowanie realistyczne (444)
    • Dopasowywanie kontrastu i kolorystyki (444)
    • Efekty atmosferyczne (446)
    • Tworzenie cieni (447)
  • Artysta ma głos - Michael Morrison (452)
    • Plastyka kompozycji (456)
    • Rozkładanie świateł na warstwach (458)
    • Komponowanie obiektów szklanych (463)
    • Dopasowanie perspektywy i skali (464)
    • Ostrość, wyrazistość i rozdzielczość (466)
    • Tekstura obrazu (467)
  • Waga szczegółów (471)
    • Znaki zdradzające kiepską kompozycję (472)
    • Prace wykończeniowe (473)
  • Podsumowanie (474)

 Skorowidz (477)

Informatyka » Grafika komputerowa

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...