Sztuka pisania oprogramowania. Wybór i redakcja Joel Spolsky

 
Sztuka pisania oprogramowania. Wybór i redakcja Joel Spolsky
Darmowy rozdział:
Bruce Eckel Rygorystyczna kontrola typów kontra rygorystyczne testowanie ( Strona: 89 )
Stron w książce: 328 Udostępniono darmowych stron: 11
Data wydania: 2007-01-09Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 2Cena książki drukowanej: 39,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Programowanie to nie tylko wiedza - to także sztuka. Aplikacja jest narzędziem, które powinno być przede wszystkim użyteczne i ergonomiczne. Niestety, wielu twórców oprogramowania zapomina o tym, pisząc swoje programy. Powodów jest wiele: zbyt mało czasu, źle sformułowane założenia, nieprawidłowa komunikacja między członkami zespołu projektowego czy też niestosowanie się do konwencji kodowania i testowania. Niezależnie od przyczyn, konsekwencją jest oprogramowanie, które nie spełnia swojej podstawowej funkcji, jaką jest użyteczność.

Po przeczytaniu książki "Sztuka pisania oprogramowania. Wybór i redakcja Joel Spolsky" spojrzysz na proces tworzenia aplikacji w inny sposób. Czytając zawarte w niej artykuły autorstwa doświadczonych programistów i menedżerów, dowiesz się, jak prowadzić projekty informatyczne, czego unikać i jakie techniki stosować. Znajdziesz w niej opracowania dotyczące stylu kodowania, zarządzania projektem, testowania, korzystania z nieudokumentowanych właściwości systemu oraz zatrudniania programistów. Nieważne, czy jesteś programistą, czy kierownikiem projektu, dowiesz się z niej wielu interesujących rzeczy.

W książce poruszono między innymi:

  • Styl kodowania
  • Projektowanie interfejsów użytkownika
  • Pułapki outsourcingu
  • Właściwe procedury testowania
  • Unikanie nadmiernie rozbudowanych procesów decyzyjnych
  • Zasady pracy z zespołem projektowym
  • Dobór odpowiednich pracowników

Jeśli chcesz podnieść jakość tworzonego oprogramowania,
koniecznie przeczytaj tę książkę.

...

O redaktorze (7)

O autorach (9)

Wprowadzenie (17)

Ken Arnold
Styl jest istotny (21)

Ken Bambrick 
Nominacja do nagrody za najgłupszy interfejs użytkownika: narzędzie wyszukiwania Windows (29)

Michael Bean 
Pułapki programistycznego outsourcingu. Dlaczego niektóre firmy programistyczne mylą pudełko z czekoladkami? (31)

Rory Blyth
Excel jako baza danych (39)

Adam Bosworth
Prosto, zwyczajnie, po ludzku (45)

Danah Boyd
Autystyczne oprogramowanie społeczne (57)

Raymond Chen
Dlaczego nie blokować programów wykorzystujących nieudokumentowane mechanizmy? (69)

Kevin Cheng i Tom Chi
Kopanie lamy (73)

Cory Doctorow
Boże, zachowaj kanadyjski internet od WIPO (75)

ea_spouse
EA: ludzka historia (81)

Bruce Eckel
Rygorystyczna kontrola typów kontra rygorystyczne testowanie (89)

Paul Ford
Processing (101)

Paul Graham
Wielcy hakerzy (117)

John Gruber
Gdy pole URL staje się wierszem poleceń (133)

Gregor Hohpe
Dlaczego w Starbuck® nie korzysta się z potwierdzania dwufazowego? (141)

John Jeffries
Pasja (147)

Eric Johnson
C++ - zapomniany koń trojański (151)

Eric Lippert
Ilu pracowników Microsoftu potrzeba do wymiany żarówki? (157)

Michael "Rands" Lopp 
Co robić, gdy zostaniesz wkręcony? 5 scenariuszy dla pracowitych dyrektorów technicznych (161)

Larry Osterman
Reguła tworzenia oprogramowania nr 2: pomiar wydajności testerów za pomocą metryk ilościowych nie zdaje egzaminu (173)

Mary Poppendieck
Kompensacja zespołowa (179)

Rick Schaut
Mac Word 6.0 (193)

Clay Shirky
Grupa sama dla siebie jest największym wrogiem (203)

Clay Shirky
Grupa jako użytkownik: flamewars a projektowanie oprogramowania społecznego (229)

Eric Sink
Zamykanie luki, część 1. (241)

Eric Sink
Zamykanie luki, część 2. (251)

Eric Sink
Loteria zatrudniania (265)

Aaron Swartz
PowerPoint - remiks (279)

why the lucky stiff
Krótka, ilustrowana i (mam nadzieję) bezstresowa wycieczka po języku Ruby (285)

Skorowidz (311)

Informatyka » Techniki programowania

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...