Sztuka testowania oprogramowania
Zawiera darmowych rozdziałów: 16 | |
Stron w książce: 272 | Udostępniono darmowych stron: 26 |
Data wydania: 2005-06-21 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 20 | Cena książki drukowanej: 49,00 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Helion |
Pobierz pdf | Czytaj online ( Alt+1 ) |
Testowanie to ostatni i niestety czasem pomijany element procesu tworzenia oprogramowania. Tymczasem ten właśnie etap powinien być niezwykle znaczącą częścią projektu. Znaczenie testowania dostrzegano już w początkowym okresie dynamicznego rozwoju technologii tworzenia oprogramowania, jednak nadal trudno jest znaleźć jasny i czytelny zbiór reguł testowania i metodyki, w oparciu o które proces ten należy przeprowadzać. Testy oprogramowania często przeprowadzane są przez jego twórców lub osoby przypadkowe, co zdecydowanie nie zdaje egzaminu.
"Sztuka testowania oprogramowania" to książka traktująca wyłącznie o testowaniu oprogramowania. Przedstawia zasady testowania kodu źródłowego, pojedynczych modułów programu oraz całej aplikacji. Zawiera cenne wskazówki dla testerów dotyczące przygotowywania przypadków testowych i metodologii testowania. Autorzy opisali w niej również metodykę testowania ekstremalnego i sposoby testowania aplikacji internetowych.
- Podstawowe zasady testowania programów
- Inspekcja kodu źródłowego
- Przypadki testowe
- Testowanie pojedynczych modułów aplikacji
- Testowanie funkcjonalne, systemowe, akceptacyjne i instalacyjne
- Usuwanie błędów
- Reguły testowania ekstremalnego
- Testowanie aplikacji internetowych
Zadbaj o to, aby tworzone przez Ciebie programy były pozbawione błędów.
...
Przedmowa (7)
Wprowadzenie (9)
1. Samoocena zdolności testera (13)
2. Psychologiczne i ekonomiczne aspekty testowania programów (19)
- Psychologia testowania (20)
-
Ekonomika testowania (23)
- Test "czarnej skrzynki" (24)
- Test "białej skrzynki" (26)
- Zasady testowania programów (29)
- Podsumowanie (36)
3. Inspekcja programów, wędrówka po kodzie źródłowym i przegląd kodu (39)
- Inspekcje i wędrówki po kodzie (40)
- Inspekcja kodu (42)
-
Lista kontrolna błędów programistycznych na użytek inspekcji kodu (45)
- Błędy w odwołaniach do danych (45)
- Błędy w deklaracjach danych (48)
- Błędy obliczeniowe (50)
- Błędy porównywania (51)
- Błędy przepływu sterowania (53)
- Błędy interfejsu (55)
- Błędy wejścia-wyjścia (56)
- Inne błędy (57)
- Wędrówki po kodzie (60)
- Kontrola przy biurku (61)
- Wzajemna ocena (62)
- Podsumowanie (63)
4. Projektowanie przypadków testowych (65)
-
Przypadki testowe dla testów "białej skrzynki" (67)
- Testowanie pokrycia kodu (67)
- Podział na klasy równoważności (75)
- Przykład (79)
- Analiza wartości granicznych (83)
- Grafy przyczynowo-skutkowe (91)
- Zgadywanie błędów (113)
- Strategia (115)
5. Testowanie modułów (jednostek) (117)
- Projektowanie przypadków testowych (118)
- Testowanie przyrostowe (132)
-
Testowanie zstępujące a testowanie wstępujące (138)
- Testowanie zstępujące (138)
- Testowanie wstępujące (145)
- Porównanie (147)
- Przeprowadzanie testów (149)
6. Testowanie wysokopoziomowe (151)
- Testowanie funkcjonalne (157)
-
Testowanie systemowe (158)
- Testowanie możliwości (161)
- Testowanie objętościowe (161)
- Testowanie przeciążeń (162)
- Testowanie użyteczności (164)
- Testowanie ochrony danych (166)
- Testowanie efektywności (166)
- Testowanie pamięci (167)
- Testowanie konfiguracji (167)
- Testowanie zgodności i konwersji (168)
- Testowanie procedury instalacyjnej (168)
- Testowanie niezawodności (168)
- Testowanie funkcji ratunkowych (170)
- Testowanie możliwości obsługi (171)
- Testowanie dokumentacji (171)
- Testowanie procedur (172)
- Przeprowadzanie testów (172)
- Testowanie akceptacyjne (173)
- Testowanie instalacyjne (174)
- Planowanie i kontrolowanie testów (175)
- Kryteria zakończenia testu (178)
- Niezależne agencje testujące (185)
7. Debugowanie (187)
- Debugowanie "na siłę" (189)
- Debugowanie przez indukcję (191)
- Debugowanie przez dedukcję (195)
- Debugowanie przez nawracanie (200)
- Debugowanie przez testowanie (201)
-
Reguły debugowania (201)
- Reguły lokalizowania błędów (202)
- Techniki poprawiania błędów (203)
- Analiza błędów (205)
8. Testowanie ekstremalne (209)
- Podstawy programowania ekstremalnego (210)
-
Testowanie ekstremalne - koncepcja (216)
- Ekstremalne testowanie jednostek (216)
- Testowanie akceptacyjne (218)
-
Testowanie ekstremalne - praktyka (220)
- Projektowanie przypadków testowych (221)
- Aplikacja i jej sterownik testowy (224)
- Podsumowanie (225)
9. Testowanie aplikacji internetowych (227)
- Podstawowa architektura aplikacji e-commerce (229)
- Wyzwania związane z testowaniem (231)
-
Strategie testowania (235)
- Testowanie warstwy prezentacji (237)
- Testowanie warstwy biznesowej (241)
- Testowanie warstwy danych (244)
A Przykładowa aplikacja do testowania ekstremalnego (249)
B Liczby pierwsze mniejsze niż 1000 (255)
Słownik (257)
Skorowidz (263)
Informatyka » Techniki programowania