Trening trenera

 
Trening trenera
Darmowy rozdział:
Jak napisać dobry konspekt? ( Strona: 2 )
Stron w książce: 276 Udostępniono darmowych stron: 8
Data wydania: 2012-04-10Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 39,90 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Złote Myśli
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Metody prowadzenia szkoleń podlegają ciągłej ewolucji. To znaczy, że są nieustannie udoskonalane, dzięki czemu szkolenia stają się coraz bardziej efektywne, a trenerom znacznie łatwiej się je prowadzi. Ta książka jest zapisem indywidualnego szkolenia Roberta, młodego adepta sztuki przeprowadzania szkoleń biznesowych. Jednym z poruszanych tutaj zagadnień jest SET - autorski model pracy edukacyjnej z grupą szkoleniową lub w relacji indywidualnej. Prawdopodobnie znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie swoje pytania dotyczące przeprowadzania szkolenia biznesowego - nawet na te, które zadasz dopiero w przyszłości.

Nie jestem zwolennikiem brzydkich słów, dlatego darmowy rozdział nie przypadł mi do gustu. Jeśli sam często przeklinasz to darmowe strony będzie ci się miło czytać.

Podziękowania

Wstęp

  • Co właściwie trzymasz w ręku?
  • Jak korzystać z tej książki?
  • Krótko o modelu SET®
  • SAFETY (bezpieczne warunki)
  • EXPERIENCE (twórcze doświadczanie)
  • TRAINING (wdrażanie w praktyce)
  • Perspektywy
  • Umiejętności
  • Zasady
  • Rzeczywistość
  • Podsumowanie


Rozdział 1. Safety — bezpieczne warunki — fundament modelu

  • Budowanie bezpieczeństwa przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego
  • Rola wstępu
  • Wzmacnianie atmosfery bezpieczeństwa podczas szkolenia
  • Szkolenia z perspektywy organizacji biznesowych — kwintet szkoleniowy
  • HPI — Human Performance Improvement, czyli podwyższanie efektywności pracy ludzi
  • Szkolenie, projekt szkoleniowy a procesy rozwojowe
  • Cele szkoleniowe a program szkolenia
  • Do widzenia — badanie efektywności szkoleń
  • Dzień dobry — analiza potrzeb szkoleniowych
  • Etapy tworzenia programów szkoleniowych
  • Metody badania potrzeb szkoleniowych i oceny efektywności szkoleń
  • Scenariusz 1. Popularny
  • Scenariusz 2. Ambitny i realny
  • Scenariusz 3. Nowoczesny


Rozdział 2. Experience — twórcze doświadczanie — proces zmiany

  • Jak projektować efektywne programy szkoleniowe?
  • Cykl Kolba a budowa modułu szkoleniowego
  • Jak napisać dobry konspekt?
  • Metody szkoleniowe
  • Pierwsze szkolenie — rzecz o bolesnych upadkach
  • Dzień drugi
  • Dzień pierwszy
  • Role w grupie
  • Dzień czwarty
  • Dzień trzeci
  • Inne
  • Liderskie
  • Skąd ten opór u ludzi?
  • Dźwignie, czyli interwencje trenerskie
  • Smar albo egipskie wałki — zapobieganie oporowi
  • Winda
  • Zwiększanie nacisku, czyli „na opór — upór”
  • Źródła oporu


Rozdział 3. Training — trening w praktyce — prawdziwe efekty

  • Dlaczego ludzie nie wykorzystują nabywanych umiejętności po zakończeniu szkolenia?
  • Metody zwiększające prawdopodobieństwo wdrożenia umiejętności — przed, w trakcie i po szkoleniu


Narzędzia

Narzędzia analizy potrzeb

  • Narzędzie 1. Wywiad
  • Narzędzie 2. Ankieta badania potrzeb
  • Narzędzia do tworzenia programów szkoleniowych
  • Narzędzie 3. Konspekt szkolenia
  • Narzędzie 4. Struktura wprowadzania ćwiczeń
  • Narzędzie 5. Struktura omawiania ćwiczeń
  • Narzędzie 6. Action learning
  • Narzędzie 7. Metoda klas składanek (jigsaw classroom)
  • Narzędzie 8. Debata (dyskusja) oksfordzka
  • Narzędzie 9. Odgrywanie ról
  • Narzędzie 10. Dyskusja
  • Narzędzie 11. Wykład

Narzędzia do prowadzenia szkoleń

  • Narzędzie 12. Kwiatek zapoznawczy
  • Narzędzie 13. Struktura INTRO
  • Narzędzie 14. Struktura informacji zwrotnej SPINKA
  • Narzędzie 15. Drabinka interwencji trenerskich
  • Narzędzie 16. Etapy pracy z oporem wg Johna Enrighta

Narzędzia wdrożeniowe

  • Narzędzie 17. Karta rozwoju umiejętności
  • Narzędzie 18. Karta przeciwdziałania trudnościom
  • Narzędzie 19. Plan rozwoju

Narzędzia oceny efektywności

  • Narzędzie 20. Ankieta ewaluacyjna
  • Narzędzie 21. Arkusz autodiagnozy (umiejętności coachingowe)
  • Narzędzie 22. Formularz obserwacji pracownika na stanowisku pracy przez trenera/menedżera

Poradniki » Praca i kariera

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...