Trening trenera
Darmowy rozdział: Jak napisać dobry konspekt? ( Strona: 2 ) | |
Stron w książce: 276 | Udostępniono darmowych stron: 8 |
Data wydania: 2012-04-10 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 1 | Cena książki drukowanej: 39,90 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Złote Myśli |
Pobierz pdf | Czytaj online ( Alt+1 ) |
Metody prowadzenia szkoleń podlegają ciągłej ewolucji. To znaczy, że są nieustannie udoskonalane, dzięki czemu szkolenia stają się coraz bardziej efektywne, a trenerom znacznie łatwiej się je prowadzi. Ta książka jest zapisem indywidualnego szkolenia Roberta, młodego adepta sztuki przeprowadzania szkoleń biznesowych. Jednym z poruszanych tutaj zagadnień jest SET - autorski model pracy edukacyjnej z grupą szkoleniową lub w relacji indywidualnej. Prawdopodobnie znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie swoje pytania dotyczące przeprowadzania szkolenia biznesowego - nawet na te, które zadasz dopiero w przyszłości.
Nie jestem zwolennikiem brzydkich słów, dlatego darmowy rozdział nie przypadł mi do gustu. Jeśli sam często przeklinasz to darmowe strony będzie ci się miło czytać.
Podziękowania
Wstęp
- Co właściwie trzymasz w ręku?
- Jak korzystać z tej książki?
- Krótko o modelu SET®
- SAFETY (bezpieczne warunki)
- EXPERIENCE (twórcze doświadczanie)
- TRAINING (wdrażanie w praktyce)
- Perspektywy
- Umiejętności
- Zasady
- Rzeczywistość
- Podsumowanie
Rozdział 1. Safety — bezpieczne warunki — fundament modelu
- Budowanie bezpieczeństwa przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego
- Rola wstępu
- Wzmacnianie atmosfery bezpieczeństwa podczas szkolenia
- Szkolenia z perspektywy organizacji biznesowych — kwintet szkoleniowy
- HPI — Human Performance Improvement, czyli podwyższanie efektywności pracy ludzi
- Szkolenie, projekt szkoleniowy a procesy rozwojowe
- Cele szkoleniowe a program szkolenia
- Do widzenia — badanie efektywności szkoleń
- Dzień dobry — analiza potrzeb szkoleniowych
- Etapy tworzenia programów szkoleniowych
- Metody badania potrzeb szkoleniowych i oceny efektywności szkoleń
- Scenariusz 1. Popularny
- Scenariusz 2. Ambitny i realny
- Scenariusz 3. Nowoczesny
Rozdział 2. Experience — twórcze doświadczanie — proces zmiany
- Jak projektować efektywne programy szkoleniowe?
- Cykl Kolba a budowa modułu szkoleniowego
- Jak napisać dobry konspekt?
- Metody szkoleniowe
- Pierwsze szkolenie — rzecz o bolesnych upadkach
- Dzień drugi
- Dzień pierwszy
- Role w grupie
- Dzień czwarty
- Dzień trzeci
- Inne
- Liderskie
- Skąd ten opór u ludzi?
- Dźwignie, czyli interwencje trenerskie
- Smar albo egipskie wałki — zapobieganie oporowi
- Winda
- Zwiększanie nacisku, czyli „na opór — upór”
- Źródła oporu
Rozdział 3. Training — trening w praktyce — prawdziwe efekty
- Dlaczego ludzie nie wykorzystują nabywanych umiejętności po zakończeniu szkolenia?
- Metody zwiększające prawdopodobieństwo wdrożenia umiejętności — przed, w trakcie i po szkoleniu
Narzędzia
Narzędzia analizy potrzeb
- Narzędzie 1. Wywiad
- Narzędzie 2. Ankieta badania potrzeb
- Narzędzia do tworzenia programów szkoleniowych
- Narzędzie 3. Konspekt szkolenia
- Narzędzie 4. Struktura wprowadzania ćwiczeń
- Narzędzie 5. Struktura omawiania ćwiczeń
- Narzędzie 6. Action learning
- Narzędzie 7. Metoda klas składanek (jigsaw classroom)
- Narzędzie 8. Debata (dyskusja) oksfordzka
- Narzędzie 9. Odgrywanie ról
- Narzędzie 10. Dyskusja
- Narzędzie 11. Wykład
Narzędzia do prowadzenia szkoleń
- Narzędzie 12. Kwiatek zapoznawczy
- Narzędzie 13. Struktura INTRO
- Narzędzie 14. Struktura informacji zwrotnej SPINKA
- Narzędzie 15. Drabinka interwencji trenerskich
- Narzędzie 16. Etapy pracy z oporem wg Johna Enrighta
Narzędzia wdrożeniowe
- Narzędzie 17. Karta rozwoju umiejętności
- Narzędzie 18. Karta przeciwdziałania trudnościom
- Narzędzie 19. Plan rozwoju
Narzędzia oceny efektywności
- Narzędzie 20. Ankieta ewaluacyjna
- Narzędzie 21. Arkusz autodiagnozy (umiejętności coachingowe)
- Narzędzie 22. Formularz obserwacji pracownika na stanowisku pracy przez trenera/menedżera
Poradniki » Praca i kariera