WPF 4.5. Księga eksperta

 
WPF 4.5. Księga eksperta
Zawiera darmowych rozdziałów: 5
Stron w książce: 808 Udostępniono darmowych stron: 20
Data wydania: 2015-07-31Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 129,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Doskonały przewodnik dla programistów WPF!

Windows Presentation Foundation (WPF) to nowoczesna technologia, pozwalająca tworzyć zaawansowane aplikacje dla systemu Windows. Dzięki jej możliwościom sprawnie i bezproblemowo poradzisz sobie z każdym zadaniem — niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć tradycyjną aplikację albo niesamowity interfejs 3D, czy połączyć animacje i multimedia. Co więcej, WPF sprawdza się świetnie zarówno na tradycyjnych komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych oraz dużych ekranach telewizorów. Brzmi zachęcająco? Przekonaj się sam!

Jeśli sięgniesz po tę książkę, zdobędziesz kompletne źródło informacji na temat Windows Presentation Foundation. Na samym początku zapoznasz się z historią WPF, a następnie przejdziesz do odkrywania tajników XAML oraz podstaw tworzenia oprogramowania. Kolejne rozdziały zawierają bezcenną wiedzę na temat układów okien, zdarzeń, struktury aplikacji, wykorzystania pulpitu systemu Windows oraz używania kontrolek. Ponadto dowiesz się stąd, jak wiązać dane, korzystać ze stylów, skórek, z szablonów i tematów oraz pracować z materiałami multimedialnymi. A potem zdobędziesz zaawansowaną wiedzę na temat grafiki 3D, animacji oraz współpracy z technologiami innymi niż WPF. Książka ta jest wspaniałym kompendium wiedzy na temat WPF w wersji 4.5.

 

Dzięki tej książce:

  • poznasz platformę WPF w wersji 4.5
  • wykorzystasz jej potencjał przy tworzeniu aplikacji dla systemu Windows
  • przekonasz się, jak pracować z materiałami multimedialnymi
  • zobaczysz pola, na których możliwa jest współpraca z innymi technologiami
  • opanujesz potencjał WPF

 

Adam Nathan — guru WPF, główny architekt oprogramowania w Startup Business Group firmy Microsoft. Wcześniej główny programista i architekt w serwisie Popfly (pierwszy projekt firmy Microsoft oparty na Silverlight). Jego książki zdobyły ogromną popularność i są powszechnie uznawane są za lekturę obowiązkową.

...

O autorze (11)

Wstęp (13)

  • Kto powinien przeczytać tę książkę? (14)
  • Wymagania dotyczące oprogramowania (15)
  • Przykładowe kody (16)
  • W jaki sposób jest zorganizowana ta książka? (16)
  • Użyte konwencje (18)

CZĘŚĆ I PODSTAWY

Rozdział 1. Dlaczego WPF? (21)

  • Spojrzenie w przeszłość (22)
  • Początki WPF (23)
  • Ewolucja WPF (26)
  • Podsumowanie (30)

Rozdział 2. XAML bez tajemnic (31)

  • Definicja XAML (33)
  • Elementy i atrybuty (34)
  • Przestrzenie nazw (36)
  • Elementy właściwości (39)
  • Konwertery typów (40)
  • Rozszerzenia znaczników (42)
  • Elementy potomne obiektów (45)
  • Łączenie XAML z kodem proceduralnym (50)
  • XAML2009 (58)
  • Słowa kluczowe XAML (63)
  • Podsumowanie (66)

Rozdział 3. Podstawy WPF (67)

  • Przegląd hierarchii klas (67)
  • Drzewo logiczne i wizualne (69)
  • Właściwości zależne (75)
  • Podsumowanie (88)

CZĘŚĆ II TWORZENIE APLIKACJI WPF

Rozdział 4. Sterowanie rozmiarem i pozycją elementów oraz transformacje (89)

  • Kontrolowanie rozmiaru (90)
  • Kontrolowanie pozycji (95)
  • Stosowanie transformacji (98)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 5. Układy z panelami (109)

  • Element Canvas (110)
  • Element StackPanel (112)
  • Proste panele (131)
  • Obsługa nadmiaru treści (132)
  • Łączymy wszystko ze sobą - tworzenie zwijanego, dokowanego panelu o zmiennej wielkości, takiego jak w Visual Studio (140)
  • Podsumowanie (151)

Rozdział 6. Zdarzenia wejściowe - klawiatura, mysz, piórko i dotknięcia (153)

  • Zdarzenia kierowane (153)
  • Zdarzenia klawiatury (162)
  • Zdarzenia myszy (164)
  • Zdarzenia piórka (167)
  • Zdarzenia dotknięcia (170)
  • Polecenia (181)
  • Podsumowanie (186)

Rozdział 7. Struktura aplikacji i jej instalowanie (187)

  • Standardowe aplikacje pulpitu (187)
  • Klasa Application (191)
  • Aplikacje pulpitu bazujące na nawigacji (203)
  • Aplikacje w stylu gadżetów (214)
  • Aplikacje XAML dla przeglądarki (216)
  • Luźne strony XAML (223)
  • Podsumowanie (224)

Rozdział 8. Użycie funkcji pulpitu Windows (225)

  • Listy szybkiego dostępu (225)
  • Dostosowanie elementów paska zadań (237)
  • Tryb Aero Glass (242)
  • Podsumowanie (247)

CZĘŚĆ III KONTROLKI

Rozdział 9. Kontrolki zawartości (249)

  • Przyciski (251)
  • Proste kontenery (255)
  • Kontenery z nagłówkami (260)
  • Podsumowanie (262)

Rozdział 10. Kontrolki elementów (263)

  • Wspólne funkcje (264)
  • Selektory (269)
  • Menu (305)
  • Inne kontrolki elementów (309)
  • Podsumowanie (315)

Rozdział 11. Kontrolki obrazu, tekstu i inne (317)

  • Kontrolka Image (317)
  • Kontrolki tekstu i piórka (319)
  • Dokumenty (326)
  • Kontrolki zakresu (341)
  • Kontrolka Calendar (343)
  • Podsumowanie (346)

CZĘŚĆ IV ZAAWANSOWANE FUNKCJE

Rozdział 12. Zasoby (347)

  • Zasoby binarne (347)
  • Zasoby logiczne (355)
  • Podsumowanie (364)

Rozdział 13. Wiązanie danych (367)

  • Wprowadzenie do wiązania obiektów (367)
  • Sterowanie wyświetlaniem (380)
  • Modyfikowanie widoku kolekcji (391)
  • Dostawcy danych (402)
  • Zagadnienia zaawansowane (409)
  • Łączymy wszystko ze sobą - klient Twittera w czystym XAML (418)
  • Podsumowanie (420)

Rozdział 14. Style, szablony, skórki i tematy (421)

  • Style (422)
  • Szablony (436)
  • Skórki (462)
  • Tematy (468)
  • Podsumowanie (473)

CZĘŚĆ V MULTIMEDIA

Rozdział 15. Grafika dwuwymiarowa (475)

  • Klasa Drawing (476)
  • Klasa Visual (493)
  • Klasa Shape (505)
  • Klasa Brush (513)
  • Efekty (530)
  • Poprawianie wydajności renderowania (532)
  • Podsumowanie (536)

Rozdział 16. Grafika trójwymiarowa (537)

  • Wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej (538)
  • Klasa Camera i układy współrzędnych (542)
  • Klasa Transform3D (554)
  • Klasa Model3D (564)
  • Klasa Visual3D (588)
  • Klasa Viewport3D (594)
  • Przekształcenia współrzędnych dwu- i trójwymiarowych (597)
  • Podsumowanie (604)

Rozdział 17. Animacja (605)

  • Animacje w kodzie proceduralnym (606)
  • Animacje w XAML (618)
  • Animacje typu keyframe (627)
  • Funkcje ułatwiające (634)
  • Animacje i Visual State Manager (639)
  • Podsumowanie (646)

Rozdział 18. Dźwięk, wideo i mowa (649)

  • Dźwięk (649)
  • Wideo (654)
  • Mowa (659)
  • Podsumowanie (666)

CZĘŚĆ VI TEMATY ZAAWANSOWANE

Rozdział 19. Współpraca z technologiami innymi niż WPF (667)

  • Osadzanie kontrolek Win32 w aplikacjach WPF (670)
  • Osadzanie kontrolek WPF w aplikacjach Win32 (683)
  • Osadzanie kontrolek Windows Forms w aplikacjach WPF (690)
  • Osadzanie kontrolek WPF w aplikacjach Windows Forms (695)
  • Łączenie zawartości DirectX z zawartością WPF (699)
  • Osadzanie kontrolek ActiveX w aplikacjach WPF (704)
  • Podsumowanie (708)

Rozdział 20. Kontrolki użytkownika i kontrolki niestandardowe (711)

  • Tworzenie kontrolki użytkownika (713)
  • Tworzenie kontrolki niestandardowej (722)
  • Podsumowanie (738)

Rozdział 21. Układy z niestandardowymi panelami (739)

  • Komunikacja między obiektami nadrzędnymi a podrzędnymi (740)
  • Tworzenie panelu SimpleCanvas (744)
  • Tworzenie panelu SimpleStackPanel (747)
  • Tworzenie panelu OverlapPanel (750)
  • Tworzenie panelu FanCanvas (755)
  • Podsumowanie (758)

Rozdział 22. Powiadomienia tostowe (759)

  • Warunki wstępne (759)
  • Wysyłanie powiadomienia tostowego (762)
  • Szablony tostów (763)
  • Zdarzenia powiadomień (766)
  • Powiadomienia planowane (767)
  • Podsumowanie (768)

Dodatek A Zabawa z odczytywaniem i zapisywaniem XAML (769)

  • Wprowadzenie (769)
  • Pętla węzłowa (772)
  • Odczytywanie XAML (773)
  • Zapisywanie do aktywnych obiektów (778)
  • Zapisywanie do XML (779)
  • Klasa XamlServices (780)

Skorowidz (783)

Informatyka » .NET - Programowanie

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...