Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania

 
Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania
Zawiera darmowych rozdziałów: 8
Stron w książce: 352 Udostępniono darmowych stron: 30
Data wydania: 2015-09-17Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 7Cena książki drukowanej: 59,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Sprawdź, jak wykorzystać siłę zwinności!

W XXI wieku ogromnie wzrosło tempo rozwoju cyfrowych usług. Tradycyjne sposoby wytwarzania oprogramowania nie są już w stanie nadążyć za oczekiwaniami klientów. Dziś nikt nie będzie czekał, aż dopracujesz wszystkie zaplanowane funkcje i wypuścisz produkt na rynek. Konkurencja Cię wyprzedzi! Czy dasz się jej pokonać? Odpowiedzią na to pytanie jest słowo, które robi furorę w branży IT: Agile. Zwinne wytwarzanie oprogramowania to przyszłość — przekonaj się sam!

W ramach Agile istnieje wiele podejść do wytwarzania oprogramowania. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, które najlepiej zadziała w Twoim środowisku, trafiłeś na odpowiednią książkę. Znajdziesz w niej omówienie ścieżek takich jak Scrum, Lean, Kanban oraz XP (ang. eXtreme Programming), ale najpierw poczytasz trochę na temat tego, czym jest zwinność i do czego możesz ją wykorzystać. Poznasz zalety i zagrożenia związane z konkretnymi podejściami oraz obszary, w których każde z nich sprawdzi się najlepiej. Ta książka pozwoli Ci zmienić sposób pracy. Dzięki temu masz szansę stworzyć wyjątkowo produktywny zespół, którego nikt nie zatrzyma. Bądź zwinny!

 

Dzięki tej książce:

  • Zrozumiesz zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania
  • Zobaczysz, jak można wdrożyć je w życie
  • Dowiesz się, jak działają Scrum, Kanban oraz Lean
  • Dowiesz się, w jakich miejscach sprawdzi się podejście XP
  • Zbudujesz wydajny i zwinny zespół

 

Andrew Stellman – programista, architekt, menedżer projektów, Agile Coach. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w budowaniu zaawansowanych systemów informatycznych. Zarządzał międzynarodowymi zespołami oraz doradzał organizacjom takim jak Microsoft, Bank of America oraz MIT.

Jennifer Greene – analityk biznesowy, Agile Coach, testerka oraz prelegentka. Ma ogromne doświadczenie w zakresie tworzenia oprogramowania, potwierdzone ponad 20-letnią praktyką w różnych obszarach. W swojej karierze rozwiązywała skomplikowane problemy we współpracy ze znakomitymi programistami.

 

Po przeczytaniu darmowego rozdziału zrozumiesz zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania. Poznasz 12 zasad podejścia zwinnego. Zobaczysz na praktycznym przykładzie (program do wyświetlania e-booków na czytniku), jak zastosować te zasady w rzeczywistym projekcie.

Przedmowa (11)

Wprowadzenie (13)

1. Poznaj Agile (15)

  • Czym jest Agile? (16)
  • Kto powinien przeczytać tę książkę? (20)
  • Cele do osiągnięcia (21)
  • Wpakujemy Ci Agile do głowy wszelkimi możliwymi sposobami (21)
  • Struktura książki (24)

2. Wartości Agile (27)

  • Lider zespołu, architekt i kierownik projektu wchodzą do baru... (28)
  • Uniwersalne rozwiązania nie istnieją (31)
  • Podejście zwinne nas uratuje! Prawda? (33)
  • Niespójna perspektywa (37)
  • Manifest Agile pomaga zespołom zrozumieć cel stosowania poszczególnych technik (42)
  • Jak zrozumieć słonia? (46)
  • Od czego zacząć wprowadzanie nowej metodyki? (52)

3. Zasady Agile (57)

  • Dwanaście zasad podejścia zwinnego (58)
  • Klient ma zawsze rację, prawda? (58)
  • Dostarczanie projektu (61)
  • Komunikacja i współpraca (68)
  • Przebieg projektu - posuwanie się do przodu (76)
  • Nieustanne ulepszanie projektów i zespołu (80)
  • Projekt w podejściu zwinnym - łączenie wszystkich zasad (83)

4. Scrum i samoorganizujące się zespoły (87)

  • Zasady podejścia Scrum (89)
  • Akt I. Ja móc Scrum? (91)
  • W zespole stosującym podejście Scrum wszyscy są właścicielami projektu (93)
  • Akt II. Aktualizacje stanu są dobre w sieciach społecznościowych! (106)
  • Codzienne spotkania są dla całego zespołu (107)
  • Akt III. Sprintem prosto w mur (115)
  • Sprinty, plany i retrospekcje (116)
  • Akt IV. Pies goniący samochód (124)

5. Planowanie w Scrumie i wspólne zobowiązanie (131)

  • Akt V. Nie do końca przygotowani na nieoczekiwane (132)
  • Historie użytkowników, szybkość i ogólnie przyjęte praktyki w podejściu Scrum (134)
  • Akt VI. Runda honorowa (149)
  • Jeszcze o wartościach w Scrumie (150)

6. XP i otwartość na zmiany (165)

  • Akt I. Nadgodziny (166)
  • Podstawowe techniki XP (167)
  • Akt II. Zmieniliśmy strategię, ale ciągle przegrywamy (176)
  • Wartości XP pomagają zespołom zmienić nastawienie (178)
  • Budowanie właściwego nastawienia zaczyna się od wartości XP (183)
  • Akt III. Zmiana sytuacji (187)
  • Zrozumienie zasad XP pomaga otworzyć się na zmiany (188)

7. Prostota i projektowanie przyrostowe w XP (203)

  • Akt IV. Nadgodziny, część II - znów to samo (204)
  • Kod i projekt (205)
  • Decyzje związane z kodem i projektem podejmuj w ostatnim sensownym momencie (217)
  • Projektowanie przyrostowe i holistyczne techniki XP (224)
  • Akt V. Ostateczny wynik (235)

8. Lean, unikanie marnotrawstwa i spojrzenie na całość (245)

  • Myślenie odchudzone (246)
  • Akt I. I jeszcze jedna sprawa... (254)
  • Kreowanie herosów i myślenie magiczne (255)
  • Eliminowanie marnotrawstwa (257)
  • Lepsze zrozumienie produktu (262)
  • Dostarczanie tak wcześnie, jak to możliwe (269)

9. Kanban, przepływ i nieustanne doskonalenie (285)

  • Akt II. Ciągły wyścig (287)
  • Zasady podejścia Kanban (288)
  • Doskonalenie procesu za pomocą podejścia Kanban (294)
  • Pomiar przepływu i zarządzanie nim (306)
  • Zachowania emergentne w Kanbanie (322)

10. Coach metodyk zwinnych (333)

  • Akt III. I jeszcze jedna sprawa (znów?)... (334)
  • Coachowie rozumieją, dlaczego ludzie nie zawsze chcą się zmieniać (335)
  • Coachowie rozumieją proces uczenia się (339)
  • Coach rozumie, dzięki czemu metodyka działa (343)
  • Zasady coachingu (345)

Skorowidz (348)

Informatyka » Techniki programowania

Informatyka » Agile - Programowanie

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...