Będę pisarzem

Darmowy rozdział: ROZDZIAŁ II Pisarze, czyli kto? ( Strona: 19 ) | |
Stron w książce: 161 | Udostępniono darmowych stron: 9 |
Data wydania: 2010-12-13 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 3 | Cena książki drukowanej: 27,70 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Złote Myśli |
Pobierz pdf | ![]() ( Alt+1 ) |
Dorotea Brande, znana i ceniona na całym świecie autorka bestselleru motywacyjnego „Obudź się i zacznij żyć”, tym razem odkryje przed Tobą tajniki sztuki pisarskiej. „Jak zostać pisarzem”, to książka niezwykła i zdecydowanie nieszablonowa. Powstała w 1934 roku, po dziś dzień wymieniana jest w kanonie lektur obowiązkowych dla początkujących i tych nieco bardziej zaawansowanych pisarzy na całym Świecie. Brande, sama będąc pisarką i doskonale znając swoje środowisko zawodowe, świetnie zdawała sobie sprawę, że kolejny poradnik na temat technik i stylu pisania nikomu do niczego się nie przyda. Skupiła się więc na najistotniejszych PRAWDZIWYCH problemach początkujących pisarzy. Te zaś, za zwyczaj siedzą nie w ich „piórach”, ale w głowach. Książka, którą masz przed sobą pozwoli Ci: - Zacząć pisać – jeśli jeszcze wahasz się, czy w ogóle potrafisz, - Znajdować inspirację – za pomocą nie tylko bujania w obłokach, ale także przez praktyczne ćwiczenia, - Pisać lekko – gdy tylko znajdziesz odrobinę weny, - Pisać regularnie – bowiem pisanie raz na rok po prostu nie jest godne osoby mieniącej się pisarzem ;) - Tworzyć równo – zawsze z na tym samym dobrym poziomie, - Łączyć oryginalność i niepowtarzalność z naśladownictwem – bowiem prawdziwie twórczy umysł, to taki, który potrafi nie tylko wypracować własny oryginalny styl, ale także wzbogacać go tym, co najlepsze również u innych inspirujących autorów. - Żyć jak pisarz – ponieważ „być pisarzem”, to nie praca ani zawód od 8 do 16 – to styl życia! Na całej przestrzeni publikacji rozmieszczone są krótsze i dłuższe praktyczne ćwiczenia dla adeptów pisarstwa, które pozwalają rzeczywiście poprawić swoje umiejętności i uwierzyć w siebie. Dzięki tym ćwiczeniom, praktycznym poradom oraz niekonwencjonalnemu podejściu do tematu, publikacja Dorothea Brande jest lekturą obowiązkową dla wszystkich przyszłych i aktualnych adeptów pisarstwa. Nie wiesz, jak zostać pisarzem – pozwól sobie pomóc jednej z najlepszych nauczycielek zawodu na świecie – Dorotea Brande.
...
Tytułem wstępu ( 5 )
Rozdział I Cztery trudności ( 9 )
- Trudność pisania w ogóle ( 12 )
- „Autor jednej książki” ( 13 )
- Pisarz okazjonalny ( 14 )
- Pisarz nierówny ( 15 )
- Problemy nie leżą w warsztacie pisarskim ( 17 )
Rozdział II Pisarze, czyli kto? ( 19 )
- Jak kultywować pisarski temperament ( 20 )
- Artyści prawdziwi i fałszywi ( 21 )
- Dwie strony pisarza ( 22 )
- „Rozdwojenie” nie zawsze jest psychopatyczne! ( 23 )
- Codzienne przykłady podwójnej osobowości ( 24 )
- Trzęsawisko rozpaczy ( 25 )
Rozdział III Zalety „dwulicowości” ( 29 )
- Proces tworzenia opowieści ( 29 )
- „Urodzony pisarz” ( 31 )
- Nieświadomość i świadomość ( 32 )
- Dwie osoby, z których składa się pisarz ( 32 )
- Przezroczysta bariera ( 33 )
- Kieruj się własną opinią ( 34 )
- Twój „Najlepszy Przyjaciel i Najsurowszy Krytyk” ( 36 )
- Odpowiednie rozrywki ( 37 )
- Przyjaciele i książki ( 39 )
- Arogancki umysł ( 40 )
- Dwie połowy nie w stanie wojny ( 41 )
- Pierwsze ćwiczenie ( 42 )
Rozdział IV Interludium: o przyjmowaniu porad ( 45 )
- Oszczędzaj energię ( 45 )
- Wyobraźnia przeciw woli — zmiana nawyków ( 46 )
- Pozbywając się starych nawyków ( 47 )
- Demonstracja ( 48 )
- Właściwy nastrój ( 49 )
Rozdział V Poskromienie nieświadomości ( 51 )
- Nieme sny na jawie ( 51 )
- Ku lekkiemu pisaniu ( 53 )
- Podwój swój „dorobek” ( 55 )
Rozdział VI Pisanie zgodne z planem ( 57 )
- Zaangażuj się w pisanie ( 57 )
- Dług honorowy ( 58 )
- Rozszerzając zakres zadania ( 59 )
- Odnieś sukces lub przestań pisać ( 61 )
Rozdział VII Pierwsza lustracja ( 63 )
- Krytycznie czytając swoje dzieło ( 64 )
- Kłopoty z naśladownictwem ( 64 )
- Odkrywając swoją siłę ( 66 )
- Przypis dla nauczycieli ( 68 )
Rozdział VIII Krytyk w pracy nad sobą ( 71 )
- Krytyczny dialog ( 72 )
- Konkretne sugestie ( 75 )
- Korekta po krytyce ( 75 )
- Warunki doskonałości ( 76 )
- Dyktatura codziennego reżimu ( 77 )
Rozdział IX Czytając jako pisarz ( 81 )
- Czytaj dwa razy ( 82 )
- Ogólny osąd, szczegółowa analiza ( 82 )
- Drugie czytanie ( 83 )
- Sprawy ważne ( 84 )
Rozdział X O naśladownictwie ( 87 )
- Naśladując techniczne doskonałości ( 87 )
- Jak korzystać ze słów ( 89 )
- Zapobiegając monotonii ( 90 )
- Zbieraj świeże słowa ( 91 )
Rozdział XI Ucząc się widzieć na nowo ( 93 )
- Nawyki — klapki na oczy ( 93 )
- Przyczyny powtarzalności ( 94 )
- Odzyskując niewinność spojrzenia ( 95 )
- Obcy na ulicy ( 96 )
- Nagroda za wytrwałość ( 99 )
Rozdział XII Źródło oryginalności ( 101 )
- Nieuchwytna jakość ( 101 )
- Oryginalność, a nie naśladownictwo ( 103 )
- „Zaskakujące zakończenie” ( 104 )
- Szczerość — źródło oryginalności ( 105 )
- Zaufaj sobie ( 106 )
- „Twój gniew, mój gniew” ( 107 )
- Jedna historia, wiele wersji ( 108 )
- Twoja niezbywalna wyjątkowość ( 111 )
- Kwestionariusz ( 111 )
Rozdział XIII Pisarz a jego czas wolny ( 113 )
- Wakacje w pracy, praca na wakacjach ( 113 )
- Wypoczynek bez słów ( 115 )
- Znajdź własny bodziec — czyli co jest Twoją marchewką? ( 116 )
- Różnorodność sposobów spędzania czasu ( 116 )
Rozdział XIV Pisarskie wprawki ( 119 )
- Rekapitulacja ( 119 )
- Zaraźliwość stylu ( 120 )
- Znajdź swój styl ( 121 )
- Historia w zarodku ( 121 )
- Okres przygotowawczy ( 122 )
- Pisz odważnie ( 123 )
- Zakończony eksperyment ( 124 )
- Czas na moment prawdy ( 125 )
- Czytanie krytyczne ( 127 )
Rozdział XV Wielkie Odkrycie ( 129 )
- Ćwiczenia pisarskie do policzenia na palcach jednej ręki ( 129 )
- Źródło geniuszu ( 131 )
- Nieświadomość, a nie podświadomość ( 131 )
- Wyższy poziom wyobraźni ( 132 )
- Żyj w zgodzie z nieświadomością ( 132 )
- Artystyczna Śpiączka i Pisarska Magia ( 134 )
Rozdział XVI Trzeci bohater — Geniusz ( 137 )
- Nie podwójna, a potrójna natura pisarza ( 137 )
- Tajemnicza zdolność ( 138 )
- Uwalniając geniusz ( 139 )
- Rytm, monotonia, cisza ( 141 )
- Podłoga do wyszorowania ( 142 )
Rozdział XVII Pisarska Magia ( 145 )
- X jest tym dla Umysłu, czym Umysł dla Ciała ( 145 )
- Uspokój swój umysł ( 146 )
- Pod kontrolą ( 147 )
- Pomysł na opowieść w roli przedmiotu ( 148 )
- Magia w akcji ( 149 )
- Wywołując „artystyczną śpiączkę” ( 150 )
- Pożegnanie ( 151 )
Zakończenie. Kilka prozaicznych wskazówek ( 153 )
- Maszynopisarstwo ( 153 )
- Miej dwa komputery ( 154 )
- Artykuły papiernicze ( 154 )
- Przy klawiaturze: PISZ! ( 155 )
- Dla uzależnionych od kawy ( 156 )
- Kawa versus yerba mate ( 156 )
- Czytanie ( 156 )
- Kupowanie książek i czasopism ( 157 )
Poradniki » Jak napisać książkę