Będę pisarzem

 
Będę pisarzem
Darmowy rozdział:
ROZDZIAŁ II Pisarze, czyli kto? ( Strona: 19 )
Stron w książce: 161 Udostępniono darmowych stron: 9
Data wydania: 2010-12-13Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 3Cena książki drukowanej: 27,70 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Złote Myśli
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Dorotea Brande, znana i ceniona na całym świecie autorka bestselleru motywacyjnego „Obudź się i zacznij żyć”, tym razem odkryje przed Tobą tajniki sztuki pisarskiej. „Jak zostać pisarzem”, to książka niezwykła i zdecydowanie nieszablonowa. Powstała w 1934 roku, po dziś dzień wymieniana jest w kanonie lektur obowiązkowych dla początkujących i tych nieco bardziej zaawansowanych pisarzy na całym Świecie. Brande, sama będąc pisarką i doskonale znając swoje środowisko zawodowe, świetnie zdawała sobie sprawę, że kolejny poradnik na temat technik i stylu pisania nikomu do niczego się nie przyda. Skupiła się więc na najistotniejszych PRAWDZIWYCH problemach początkujących pisarzy. Te zaś, za zwyczaj siedzą nie w ich „piórach”, ale w głowach. Książka, którą masz przed sobą pozwoli Ci: - Zacząć pisać – jeśli jeszcze wahasz się, czy w ogóle potrafisz, - Znajdować inspirację – za pomocą nie tylko bujania w obłokach, ale także przez praktyczne ćwiczenia, - Pisać lekko – gdy tylko znajdziesz odrobinę weny, - Pisać regularnie – bowiem pisanie raz na rok po prostu nie jest godne osoby mieniącej się pisarzem ;) - Tworzyć równo – zawsze z na tym samym dobrym poziomie, - Łączyć oryginalność i niepowtarzalność z naśladownictwem – bowiem prawdziwie twórczy umysł, to taki, który potrafi nie tylko wypracować własny oryginalny styl, ale także wzbogacać go tym, co najlepsze również u innych inspirujących autorów. - Żyć jak pisarz – ponieważ „być pisarzem”, to nie praca ani zawód od 8 do 16 – to styl życia! Na całej przestrzeni publikacji rozmieszczone są krótsze i dłuższe praktyczne ćwiczenia dla adeptów pisarstwa, które pozwalają rzeczywiście poprawić swoje umiejętności i uwierzyć w siebie. Dzięki tym ćwiczeniom, praktycznym poradom oraz niekonwencjonalnemu podejściu do tematu, publikacja Dorothea Brande jest lekturą obowiązkową dla wszystkich przyszłych i aktualnych adeptów pisarstwa. Nie wiesz, jak zostać pisarzem – pozwól sobie pomóc jednej z najlepszych nauczycielek zawodu na świecie – Dorotea Brande.

...

Tytułem wstępu ( 5 )

Rozdział I Cztery trudności ( 9 )

  • Trudność pisania w ogóle ( 12 )
  • „Autor jednej książki” ( 13 )
  • Pisarz okazjonalny ( 14 )
  • Pisarz nierówny ( 15 )
  • Problemy nie leżą w warsztacie pisarskim ( 17 )

Rozdział II Pisarze, czyli kto? ( 19 )

  • Jak kultywować pisarski temperament ( 20 )
  • Artyści prawdziwi i fałszywi ( 21 )
  • Dwie strony pisarza ( 22 )
  • „Rozdwojenie” nie zawsze jest psychopatyczne! ( 23 )
  • Codzienne przykłady podwójnej osobowości ( 24 )
  • Trzęsawisko rozpaczy ( 25 )

Rozdział III Zalety „dwulicowości” ( 29 )

  • Proces tworzenia opowieści ( 29 )
  • „Urodzony pisarz” ( 31 )
  • Nieświadomość i świadomość ( 32 )
  • Dwie osoby, z których składa się pisarz ( 32 )
  • Przezroczysta bariera ( 33 )
  • Kieruj się własną opinią ( 34 )
  • Twój „Najlepszy Przyjaciel i Najsurowszy Krytyk” ( 36 )
  • Odpowiednie rozrywki ( 37 )
  • Przyjaciele i książki ( 39 )
  • Arogancki umysł ( 40 )
  • Dwie połowy nie w stanie wojny ( 41 )
  • Pierwsze ćwiczenie ( 42 )

Rozdział IV Interludium: o przyjmowaniu porad ( 45 )

  • Oszczędzaj energię ( 45 )
  • Wyobraźnia przeciw woli — zmiana nawyków ( 46 )
  • Pozbywając się starych nawyków ( 47 )
  • Demonstracja ( 48 )
  • Właściwy nastrój  ( 49 )

Rozdział V Poskromienie nieświadomości ( 51 )

  • Nieme sny na jawie ( 51 )
  • Ku lekkiemu pisaniu ( 53 )
  • Podwój swój „dorobek” ( 55 )

Rozdział VI Pisanie zgodne z planem ( 57 )

  • Zaangażuj się w pisanie ( 57 )
  • Dług honorowy ( 58 )
  • Rozszerzając zakres zadania ( 59 )
  • Odnieś sukces lub przestań pisać ( 61 )

Rozdział VII Pierwsza lustracja ( 63 )

  • Krytycznie czytając swoje dzieło ( 64 )
  • Kłopoty z naśladownictwem ( 64 )
  • Odkrywając swoją siłę ( 66 )
  • Przypis dla nauczycieli ( 68 )

Rozdział VIII Krytyk w pracy nad sobą ( 71 )

  • Krytyczny dialog ( 72 )
  • Konkretne sugestie ( 75 )
  • Korekta po krytyce ( 75 )
  • Warunki doskonałości ( 76 )
  • Dyktatura codziennego reżimu ( 77 )

Rozdział IX Czytając jako pisarz ( 81 )

  • Czytaj dwa razy ( 82 )
  • Ogólny osąd, szczegółowa analiza ( 82 )
  • Drugie czytanie ( 83 )
  • Sprawy ważne ( 84 )

Rozdział X O naśladownictwie ( 87 )

  • Naśladując techniczne doskonałości ( 87 )
  • Jak korzystać ze słów ( 89 )
  • Zapobiegając monotonii ( 90 )
  • Zbieraj świeże słowa ( 91 )

Rozdział XI Ucząc się widzieć na nowo ( 93 )

  • Nawyki — klapki na oczy ( 93 )
  • Przyczyny powtarzalności ( 94 )
  • Odzyskując niewinność spojrzenia ( 95 )
  • Obcy na ulicy ( 96 )
  • Nagroda za wytrwałość ( 99 )

Rozdział XII Źródło oryginalności ( 101 )

  • Nieuchwytna jakość ( 101 )
  • Oryginalność, a nie naśladownictwo ( 103 )
  • „Zaskakujące zakończenie” ( 104 )
  • Szczerość — źródło oryginalności ( 105 )
  • Zaufaj sobie ( 106 )
  • „Twój gniew, mój gniew” ( 107 )
  • Jedna historia, wiele wersji ( 108 )
  • Twoja niezbywalna wyjątkowość ( 111 )
  • Kwestionariusz ( 111 )

Rozdział XIII Pisarz a jego czas wolny ( 113 )

  • Wakacje w pracy, praca na wakacjach ( 113 )
  • Wypoczynek bez słów ( 115 )
  • Znajdź własny bodziec — czyli co jest Twoją marchewką? ( 116 )
  • Różnorodność sposobów spędzania czasu ( 116 )

Rozdział XIV Pisarskie wprawki ( 119 )

  • Rekapitulacja ( 119 )
  • Zaraźliwość stylu ( 120 )
  • Znajdź swój styl ( 121 )
  • Historia w zarodku ( 121 )
  • Okres przygotowawczy ( 122 )
  • Pisz odważnie ( 123 )
  • Zakończony eksperyment ( 124 )
  • Czas na moment prawdy ( 125 )
  • Czytanie krytyczne ( 127 )

Rozdział XV Wielkie Odkrycie ( 129 )

  • Ćwiczenia pisarskie do policzenia na palcach jednej ręki ( 129 )
  • Źródło geniuszu ( 131 )
  • Nieświadomość, a nie podświadomość ( 131 )
  • Wyższy poziom wyobraźni ( 132 )
  • Żyj w zgodzie z nieświadomością ( 132 )
  • Artystyczna Śpiączka i Pisarska Magia ( 134 )

Rozdział XVI Trzeci bohater — Geniusz ( 137 )

  • Nie podwójna, a potrójna natura pisarza ( 137 )
  • Tajemnicza zdolność ( 138 )
  • Uwalniając geniusz ( 139 )
  • Rytm, monotonia, cisza ( 141 )
  • Podłoga do wyszorowania ( 142 )

Rozdział XVII Pisarska Magia ( 145 )

  • X jest tym dla Umysłu, czym Umysł dla Ciała ( 145 )
  • Uspokój swój umysł ( 146 )
  • Pod kontrolą ( 147 )
  • Pomysł na opowieść w roli przedmiotu ( 148 )
  • Magia w akcji ( 149 )
  • Wywołując „artystyczną śpiączkę” ( 150 )
  • Pożegnanie ( 151 )

Zakończenie. Kilka prozaicznych wskazówek ( 153 )

  • Maszynopisarstwo ( 153 )
  • Miej dwa komputery ( 154 )
  • Artykuły papiernicze ( 154 )
  • Przy klawiaturze: PISZ! ( 155 )
  • Dla uzależnionych od kawy ( 156 )
  • Kawa versus yerba mate ( 156 )
  • Czytanie ( 156 )
  • Kupowanie książek i czasopism ( 157 )
https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...