Google Analytics dla marketingowców
Zawiera darmowych rozdziałów: 10 | |
Stron w książce: 176 | Udostępniono darmowych stron: 10 |
Data wydania: 2013-11-08 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 3 | Cena książki drukowanej: 39,90 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Onepress |
Pobierz pdf | Czytaj online ( Alt+1 ) |
Co i dlaczego klikają ludzie, na których Ci zależy?
W świecie tradycyjnego, offline’owego marketingu na zbadanie potrzeb, nawyków i przekonań potencjalnych klientów wydaje się krocie. Organizowane są drogie testy, grupy fokusowe i badania ankietowe, które mają pomóc zajrzeć w umysły Twoich potencjalnych odbiorców. W końcu kampania reklamowa nie poparta solidną analityczną podbudową jest wielce ryzykowna, prawda?
W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod – Twoi odbiorcy sami powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób - klikając to, co ich interesuje. Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących marketingowców.
Między słupkami i wierszami tabel kryją się prawdziwe historie internautów, którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę. Śledząc na bieżąco statystyki, możesz w prosty sposób przetestować skuteczność przyjętej strategii, nieustannie podnosić użyteczność witryny i podejmować mądre decyzje biznesowe. Czy to działa? Zapytaj Amazon.com, który całą swoją potęgę zbudował na analizie i testowaniu nowych rozwiązań!
Martyna Zastrożna - entuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Posiada certyfikaty kwalifikowanego specjalisty Google AdWords oraz Google Analytics IQ. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i uczestnikami szkoleń (m.in. Enea, Solar, Media Expert oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy).
...
O autorce ( 9 )
1. Wprowadzenie, czyli o co tak naprawdę chodzi w analityce? ( 11 )
2. Google Analytics - witaj w krainie czarów ( 15 )
-
Zalety i ograniczenia ( 15 )
- Dużo, szybko i tanio, czyli przepis na międzynarodowy sukces ( 15 )
- Kilka słów o wadach i ograniczeniach ( 17 )
- Google Analytics Premium ( 19 )
- Jak działa Google Analytics? ( 19 )
-
Twoje centrum dowodzenia - kilka słów o interfejsie ( 21 )
- Struktura Google Analytics ( 21 )
- Interfejs ( 22 )
-
Podstawowe metryki ( 24 )
- Odwiedziny ( 25 )
- Odsłony ( 26 )
- Unikalni użytkownicy ( 26 )
- Średni czas trwania odwiedzin ( 27 )
- Strony/odwiedziny (średnia liczba odsłon) ( 28 )
- Nowe odwiedziny ( 28 )
- Współczynnik odrzuceń ( 29 )
-
Raporty standardowe ( 31 )
- Czas rzeczywisty ( 31 )
- Odbiorcy ( 33 )
- Źródła odwiedzin ( 37 )
- Treść ( 45 )
- Konwersje ( 52 )
3. Zbuduj swój plan analityczny ( 59 )
-
KROK 1. Poznaj swój cel! ( 59 )
- Dlaczego cel jest kluczem do sukcesu? ( 59 )
- Jaki cel ma Twoja witryna? ( 61 )
- Jak wybrać wskaźniki sukcesu? ( 63 )
- Zweryfikuj swoje KPI ( 67 )
-
KROK 2. Wdrażaj! ( 68 )
- Dlaczego instalacja to jeszcze nie wdrożenie, czyli: "śmieci na wejściu - śmieci na wyjściu" ( 68 )
- Kod śledzenia ( 71 )
- Śledzenie celów ( 72 )
- Kiedy wdrażać śledzenie zdarzeń? ( 79 )
- Konfiguracja śledzenia e-commerce ( 83 )
- Integracja z Google AdWords ( 85 )
- Integracja z Narzędziami dla webmasterów (Google Webmaster Tools) ( 92 )
- Wdrożenia niestandardowe ( 94 )
-
KROK 3. Zbieraj dane! ( 106 )
- Dlaczego im więcej danych, tym mniej wniosków? ( 106 )
- Jak wybrać najważniejsze dane? ( 106 )
- Actionable data dla różnych witryn ( 108 )
-
KROK 4. Raportuj! ( 108 )
- Profile i filtry ( 108 )
- Panele informacyjne - szybki dostęp do danych z raportów ( 116 )
- Raporty niestandardowe ( 119 )
- Edycja raportów ( 120 )
- Skróty ( 120 )
- Sposoby prezentacji danych w raporcie ( 121 )
- Zdarzenia inteligentne ( 130 )
- Eksport, udostępnianie i wysyłka raportów ( 132 )
-
KROK 5. Analizuj! ( 135 )
- Kiedy przystąpić do analizy? ( 135 )
- Czy warto analizować wartości średnie? ( 136 )
- Analiza liczb vs analiza trendów ( 136 )
- Segmentacja ( 137 )
- Rola kontekstu ( 140 )
-
KROK 6. Działaj! ( 142 )
- Czy Twoja strona realizuje cel? ( 142 )
- Pola optymalizacji ( 143 )
- Jak wprowadzać zmiany? ( 149 )
- Wyznaczanie kolejnych KPI ( 154 )
4. Podsumowanie ( 155 )
- 10 przykazań analityka internetowego ( 155 )
- Co poza Google Analytics? ( 157 )
-
Kultura analityczna w firmie ( 159 )
- Pokaż możliwości ( 159 )
- Pomóż innym osiągnąć sukces ( 160 )
- Zaskocz przełożonych ( 161 )
A. Słownik analityka internetowego ( 163 )
B. Skąd czerpać wiedzę? ( 167 )
-
Z internetu ( 167 )
- Po polsku ( 167 )
- Po angielsku ( 169 )
-
Z księgarni ( 171 )
- Po polsku ( 171 )
- Po angielsku ( 171 )
Biznes » E-biznes