Google Analytics dla marketingowców

 
Google Analytics dla marketingowców
Zawiera darmowych rozdziałów: 10
Stron w książce: 176 Udostępniono darmowych stron: 10
Data wydania: 2013-11-08Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 3Cena książki drukowanej: 39,90 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Onepress
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Co i dlaczego klikają ludzie, na których Ci zależy?

W świecie tradycyjnego, offline’owego marketingu na zbadanie potrzeb, nawyków i przekonań potencjalnych klientów wydaje się krocie. Organizowane są drogie testy, grupy fokusowe i badania ankietowe, które mają pomóc zajrzeć w umysły Twoich potencjalnych odbiorców. W końcu kampania reklamowa nie poparta solidną analityczną podbudową jest wielce ryzykowna, prawda?

W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod – Twoi odbiorcy sami powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób - klikając to, co ich interesuje. Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących marketingowców.

Między słupkami i wierszami tabel kryją się prawdziwe historie internautów, którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę. Śledząc na bieżąco statystyki, możesz w prosty sposób przetestować skuteczność przyjętej strategii, nieustannie podnosić użyteczność witryny i podejmować mądre decyzje biznesowe. Czy to działa? Zapytaj Amazon.com, który całą swoją potęgę zbudował na analizie i testowaniu nowych rozwiązań!


Martyna Zastrożna - entuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Posiada certyfikaty kwalifikowanego specjalisty Google AdWords oraz Google Analytics IQ. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i uczestnikami szkoleń (m.in. Enea, Solar, Media Expert oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy).

...

O autorce ( 9 )

1. Wprowadzenie, czyli o co tak naprawdę chodzi w analityce? ( 11 )

2. Google Analytics - witaj w krainie czarów ( 15 )

  • Zalety i ograniczenia ( 15 )
    • Dużo, szybko i tanio, czyli przepis na międzynarodowy sukces ( 15 )
    • Kilka słów o wadach i ograniczeniach ( 17 )
    • Google Analytics Premium ( 19 )
    • Jak działa Google Analytics? ( 19 )
  • Twoje centrum dowodzenia - kilka słów o interfejsie ( 21 )
    • Struktura Google Analytics ( 21 )
    • Interfejs ( 22 )
  • Podstawowe metryki ( 24 )
    • Odwiedziny ( 25 )
    • Odsłony ( 26 )
    • Unikalni użytkownicy ( 26 )
    • Średni czas trwania odwiedzin ( 27 )
    • Strony/odwiedziny (średnia liczba odsłon) ( 28 )
    • Nowe odwiedziny ( 28 )
    • Współczynnik odrzuceń ( 29 )
  • Raporty standardowe ( 31 )
    • Czas rzeczywisty ( 31 )
    • Odbiorcy ( 33 )
    • Źródła odwiedzin ( 37 )
    • Treść ( 45 )
    • Konwersje ( 52 )

3. Zbuduj swój plan analityczny ( 59 )

  • KROK 1. Poznaj swój cel! ( 59 )
    • Dlaczego cel jest kluczem do sukcesu? ( 59 )
    • Jaki cel ma Twoja witryna? ( 61 )
    • Jak wybrać wskaźniki sukcesu? ( 63 )
    • Zweryfikuj swoje KPI ( 67 )
  • KROK 2. Wdrażaj! ( 68 )
    • Dlaczego instalacja to jeszcze nie wdrożenie, czyli: "śmieci na wejściu - śmieci na wyjściu" ( 68 )
    • Kod śledzenia ( 71 )
    • Śledzenie celów ( 72 )
    • Kiedy wdrażać śledzenie zdarzeń? ( 79 )
    • Konfiguracja śledzenia e-commerce ( 83 )
    • Integracja z Google AdWords ( 85 )
    • Integracja z Narzędziami dla webmasterów (Google Webmaster Tools) ( 92 )
    • Wdrożenia niestandardowe ( 94 )
  • KROK 3. Zbieraj dane! ( 106 )
    • Dlaczego im więcej danych, tym mniej wniosków? ( 106 )
    • Jak wybrać najważniejsze dane? ( 106 )
    • Actionable data dla różnych witryn ( 108 )
  • KROK 4. Raportuj! ( 108 )
    • Profile i filtry ( 108 )
    • Panele informacyjne - szybki dostęp do danych z raportów ( 116 )
    • Raporty niestandardowe ( 119 )
    • Edycja raportów ( 120 )
    • Skróty ( 120 )
    • Sposoby prezentacji danych w raporcie ( 121 )
    • Zdarzenia inteligentne ( 130 )
    • Eksport, udostępnianie i wysyłka raportów ( 132 )
  • KROK 5. Analizuj! ( 135 )
    • Kiedy przystąpić do analizy? ( 135 )
    • Czy warto analizować wartości średnie? ( 136 )
    • Analiza liczb vs analiza trendów ( 136 )
    • Segmentacja ( 137 )
    • Rola kontekstu ( 140 )
  • KROK 6. Działaj! ( 142 )
    • Czy Twoja strona realizuje cel? ( 142 )
    • Pola optymalizacji ( 143 )
    • Jak wprowadzać zmiany? ( 149 )
    • Wyznaczanie kolejnych KPI ( 154 )

4. Podsumowanie ( 155 )

  • 10 przykazań analityka internetowego ( 155 )
  • Co poza Google Analytics? ( 157 )
  • Kultura analityczna w firmie ( 159 )
    • Pokaż możliwości ( 159 )
    • Pomóż innym osiągnąć sukces ( 160 )
    • Zaskocz przełożonych ( 161 )

A. Słownik analityka internetowego ( 163 )

B. Skąd czerpać wiedzę? ( 167 )

  • Z internetu ( 167 )
    • Po polsku ( 167 )
    • Po angielsku ( 169 )
  • Z księgarni ( 171 )
    • Po polsku ( 171 )
    • Po angielsku ( 171 )

Biznes » E-biznes

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...