JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 9 | |
Stron w książce: 280 | Udostępniono darmowych stron: 14 |
Data wydania: 2017-05-19 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 3 | Cena książki drukowanej: 54,90 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Helion |
Pobierz pdf | Czytaj online ( Alt+1 ) |
JavaScript przez lata był wykorzystywany głównie jako technika uzupełniania podstawowej funkcjonalności stron internetowych. Dziś to się zmienia: JavaScript należy do najpopularniejszych języków i jest wykorzystywany na wiele sposobów. Wzorce projektowe to jedna z ciekawszych możliwości: dzięki nim programista bierze pod uwagę sprawdzone rozwiązania.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób używających JavaScriptu, które chcą nauczyć się programowania obiektowego w tym języku, a także dobrze poznać standard ECMAScript 2015. Przedstawiono tu wzorce kreacyjne, strukturalne i operacyjne oraz metody ich stosowania. Przeanalizowano wzorce widoku modelu i wzorce do budowy aplikacji internetowych. Obszernie omówiono mikrousługi, a także wzorce do testowania kodu za pomocą atrap obiektów i środowisk atrap obiektów oraz techniki monkey patching. Opisano też kilka wzorców zaawansowanych, w tym wzorzec wprowadzania zależności i przetwarzania końcowego w czasie rzeczywistym.
Wzorce projektowe — niezbędne w przyborniku programisty!
W książce znajdziesz:
- czym są wzorce projektowe i jak należy organizować kod
- poszczególne grupy wzorców projektowych i ich zastosowanie
- programowanie funkcyjne i reaktywne
- programowanie aspektowe
- inne narzędzia zgodne ze standardem ECMAScript 2015/2016
Simon Timms — jest głównym projektantem oprogramowania w firmie Clear-Measure w Austin, w Teksasie. Jest ekspertem w dziedzinie technologii serwerowych .NET, interesuje się wizualizacjami i przetwarzaniem w chmurze. Angażuje się w rozwijanie metodyki DevOps. Często wypowiada się na jej temat w ramach grupy Calgary.Net, której jest przewodniczącym.
W darmowym rozdziale poznasz początki języka (Historia JavaScript), dowiesz się o pierwszej prawdziwej aplikacji napisanej w JavaScript. Poznasz wzorce projektowe JavaScript.
Darmowy rozdział:
Rozdział 1. Projektowanie dla przyjemności i zysku (17)
-
Droga do powstania języka JavaScript (17)
- Początki (18)
- Przerwa (21)
- Pojawienie się aplikacji GMail (21)
- Wszechobecność języka JavaScript (23)
- Czym jest wzorzec projektowy? (25)
- Antywzorce (28)
- Podsumowanie (29)
O autorze (11)
O recenzencie (12)
Przedmowa (13)
Rozdział 1. Projektowanie dla przyjemności i zysku (17)
-
Droga do powstania języka JavaScript (17)
- Początki (18)
- Przerwa (21)
- Pojawienie się aplikacji GMail (21)
- Wszechobecność języka JavaScript (23)
- Czym jest wzorzec projektowy? (25)
- Antywzorce (28)
- Podsumowanie (29)
CZĘŚĆ I. KLASYCZNE WZORCE PROJEKTOWE (31)
Rozdział 2. Organizacja kodu (33)
- Porcje kodu (33)
- O co tak w ogóle chodzi z zasięgiem globalnym? (35)
- Obiekty w języku JavaScript (37)
- Tworzenie prototypu (41)
- Dziedziczenie (44)
- Moduły (45)
- Klasy i moduły standardu ECMAScript 2015 (49)
- Najlepsze procedury i rozwiązywanie problemów (50)
- Podsumowanie (50)
Rozdział 3. Wzorce kreacyjne (53)
-
Fabryka abstrakcyjna (54)
- Implementacja (58)
-
Budowniczy (60)
- Implementacja (61)
-
Metoda wytwórcza (63)
- Implementacja (63)
-
Singleton (66)
- Implementacja (67)
- Mankamenty (68)
-
Prototyp (68)
- Implementacja (69)
- Wskazówki i zabiegi (70)
- Podsumowanie (70)
Rozdział 4. Wzorce strukturalne (73)
-
Adapter (73)
- Implementacja (75)
-
Most (77)
- Implementacja (78)
-
Kompozyt (81)
- Przykład (82)
- Implementacja (83)
-
Dekorator (85)
- Implementacja (86)
-
Fasada (87)
- Implementacja (87)
-
Pyłek (89)
- Implementacja (90)
-
Pełnomocnik (91)
- Implementacja (92)
- Rady i wskazówki (93)
- Podsumowanie (94)
Rozdział 5. Wzorce operacyjne (95)
-
Łańcuch odpowiedzialności (96)
- Implementacja (96)
-
Polecenie (100)
- Komunikat polecenia (100)
- Element wywołujący (Invoker) (102)
- Element odbierający (Receiver) (103)
-
Interpreter (103)
- Przykład (104)
- Implementacja (104)
-
Iterator (106)
- Implementacja (106)
- Iteratory standardu ECMAScript 2015 (107)
-
Mediator (108)
- Implementacja (109)
-
Memento (110)
- Implementacja (111)
-
Obserwator (113)
- Implementacja (114)
-
Stan (116)
- Implementacja (117)
-
Strategia (119)
- Implementacja (121)
-
Metoda szablonowa (123)
- Implementacja (124)
- Odwiedzający (125)
- Rady i wskazówki (129)
- Podsumowanie (130)
CZĘŚĆ II. INNE WZORCE (131)
Rozdział 6. Programowanie funkcyjne (133)
- Funkcje w programowaniu funkcyjnym są pozbawione efektów ubocznych (134)
-
Przekazywanie funkcji (134)
- Implementacja (136)
-
Filtry i potoki (138)
- Implementacja (139)
-
Akumulatory (141)
- Implementacja (142)
-
Zapamiętywanie (142)
- Implementacja (143)
- Niezmienność (145)
-
"Leniwe" tworzenie instancji (146)
- Implementacja (146)
- Rady i wskazówki (148)
- Podsumowanie (149)
Rozdział 7. Programowanie reaktywne (151)
- Zmiany stanu aplikacji (152)
- Strumienie (152)
- Filtrowanie strumieni (155)
- Scalanie strumieni (157)
- Strumienie powiązane z multipleksowaniem (159)
- Rady i wskazówki (160)
- Podsumowanie (160)
Rozdział 8. Wzorce aplikacji (161)
- Najpierw trochę historii (162)
-
Model View Controller (162)
- Kod oparty na wzorcu MVC (167)
-
Model View Presenter (171)
- Kod oparty na wzorcu MVP (172)
-
Model View ViewModel (174)
- Kod oparty na wzorcu MVVM (176)
- Lepszy sposób przenoszenia zmian między modelem i widokiem (177)
- Obserwacja zmian widoku (179)
- Rady i wskazówki (180)
- Podsumowanie (180)
Rozdział 9. Wzorce internetowe (181)
-
Wysyłanie kodu JavaScript (181)
- Łączenie plików (182)
- Minifikacja (185)
- Sieci CDN (186)
-
Dodatki (187)
- Biblioteka jQuery (187)
- Biblioteka d3 (189)
- Jednoczesne realizowanie dwóch działań - wielowątkowość (192)
-
Wzorzec Wyłącznik (194)
- Wycofanie (195)
- Ograniczanie funkcjonalności aplikacji (196)
- Wzorzec obiektów Promise (197)
- Rady i wskazówki (199)
- Podsumowanie (200)
Rozdział 10. Wzorce przesyłania komunikatów (201)
-
Czym w ogóle jest komunikat? (202)
- Polecenia (203)
- Zdarzenia (204)
- Żądanie-odpowiedź (206)
-
Publikowanie-subskrybowanie (209)
- Rozprzestrzenianie (212)
-
Kolejki utraconych wiadomości (215)
- Ponawianie komunikatu (216)
- Potoki i filtry (217)
- Tworzenie wersji komunikatów (218)
- Rady i wskazówki (219)
- Podsumowanie (220)
Rozdział 11. Mikrousługi (221)
- Fasada (223)
- Selektor usługi (224)
- Usługi agregujące (225)
- Potok (226)
- Aktualizator komunikatów (227)
-
Wzorce niepowodzeń (229)
- Ograniczanie funkcjonalności usługi (229)
- Magazyn komunikatów (229)
- Ponawianie komunikatów (230)
- Idempotentność obsługi komunikatów (231)
- Rady i wskazówki (231)
- Podsumowanie (232)
Rozdział 12. Wzorce używane do testowania (233)
- Piramida testowania (234)
- Testowanie po trochę za pomocą testów jednostkowych (234)
-
Technika Arrange-Act-Assert (236)
- Asercja (237)
- Obiekty fałszywe (237)
- Szpiedzy testów (239)
- Elementy zastępcze (240)
- Atrapa obiektu (242)
- Technika monkey patching (243)
-
Interakcja z interfejsem użytkownika (243)
- Testowanie przy użyciu przeglądarki (243)
- Oszukiwanie modelu DOM (244)
- Opakowywanie operacji modyfikowania (245)
- Rady i wskazówki (246)
- Podsumowanie (247)
Rozdział 13. Wzorce zaawansowane (249)
- Wprowadzanie zależności (249)
- Przetwarzanie końcowe w czasie rzeczywistym (253)
- Programowanie aspektowe (255)
- Kody mixin (257)
- Makra (258)
- Rady i wskazówki (260)
- Podsumowanie (260)
Rozdział 14. ECMAScript 2015/2016 - obecne rozwiązania (261)
-
TypeScript (261)
- Dekoratory (262)
- Słowa kluczowe async i await (263)
- Typowanie (264)
-
BabelJS (265)
- Klasy (267)
- Parametry domyślne (269)
- Literały szablonu (270)
- Powiązania bloków za pomocą słowa kluczowego let (271)
- Środowisko produkcyjne (272)
- Rady i wskazówki (272)
- Podsumowanie (272)
Skorowidz (275)
Informatyka » JavaScript