Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona

 
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
Zawiera darmowych rozdziałów: 11
Stron w książce: 240 Udostępniono darmowych stron: 30
Data wydania: 2015-02-06Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 57,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Zrób logo, które stanie się kultowe!

Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami.

Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka pobudzi Twój zmysł twórczy i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.

 

  • Proces tworzenia logo - od ołówka do PDF-a
  • Zasady wyceniania projektów
  • Sztuka prowadzenia rozmów z klientami
  • Rozwiązywanie problemów z brakiem oryginalności
  • Analiza kultowych projektów
  • Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem
  • Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt
  • Tworzenie trwałych wizerunków marki w 31 praktycznych wskazówkach

 

David Airey - niezależny projektant graficzny z Irlandii Północnej. Swoje umiejętności szlifował w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, po czym podjął decyzję o wyspecjalizowaniu się w projektowaniu wizerunku marki. Poświęcone projektowaniu graficznemu blogi Davida - davidairey.com, logodesignlove.com oraz identitydesigned.com - każdego miesiąca odwiedza ponad 600 tysięcy internautów. Lista klientów Davida obejmuje wiele znanych firm, takich jak Yellow Pages, Asian Development Bank, blinkbox i BBC.

W darmowym rozdziale poznamy tworzenie map myślowych, szkicowanie projektu graficznego. Dowiemy się jak ważny jest wstępny szkic przed projektowaniem, dlaczego grafik szkicuje (wstępny rysunek). Z książką przejdziemy kurs tworzenia logo, dzięki której m.in. poznamy odpowiedź na pytanie jak zrobić logo szkoły (nowoczesne logo, zasady tworzenia logo).

Dobre logo przykłady - poznamy również w darmowym rozdziale.

Darmowy rozdział:

Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a (81)

  • Mapy myślowe (81)
  • Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna (86)
  • Dziesiąte przykazanie (89)
  • Definiowanie ubezpieczeń (93)
  • Międzynarodowy komunikat (96)
  • Raz szybciej, raz wolniej (97)
  • Zbyt wiele pomysłów (102)
  • Czerń i biel przed kolorem (103)
  • Znaczenie kontekstu (105)
  • Pióro mocniejsze od myszy (108)

Wprowadzenie (XII)

CZĘŚĆ I ZNACZENIE WIZERUNKU MARKI

Rozdział 1. Jesteśmy otoczeni (2)

Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać (6)

  • Oryginalny produkt tylko z tym podpisem (7)
  • Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy (8)
  • Na oczach milionów (9)
  • Tylko za zgodą królowej (10)
  • Symbole nie znają granic (11)
  • Projektowanie wizerunku jako element języka (13)
  • O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze (21)

Rozdział 3. Elementy kultowych projektów (22)

  • Nie komplikuj (22)
  • Trafność (24)
  • Czerpanie z tradycji (28)
  • Wyjątkowość (29)
  • Logo powinno zapadać w pamięć (34)
  • Małe jest piękne (35)
  • Skoncentruj się na jednym aspekcie (37)
  • Siedem składników Twojego popisowego dania (38)
  • Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać (39)

CZĘŚĆ II PROCES PROJEKTOWANIA

Rozdział 4. Podstawy (42)

  • Pozbądź się tremy (42)
  • Wszystko zależy od wytycznych projektu (43)
  • Gromadzenie informacji wstępnych (44)
  • Informacje szczegółowe (44)
  • Słów kilka na temat decydentów (45)
  • Daj klientowi czas na odpowiedź... (45)
  • ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami (45)
  • Czas na zadanie domowe (46)
  • Opracowywanie wytycznych projektu (46)
  • Misja i cele kluczem do sukcesu (47)
  • Badania terenowe na ratunek (50)
  • Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem (54)
  • Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta (56)

Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem (60)

  • Argumenty przemawiające za rebrandingiem (60)
  • Byle nie przedobrzyć (61)
  • Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym (62)
  • Od wizerunku korporacyjnego do wizerunku bliskiego (63)
  • A może wystarczy poprawić to i owo? (66)
  • Łączenie elementów (70)
  • Nie zapomnij o manierach (71)

Rozdział 6. Wycena projektu (72)

  • Najpierw porozmawiaj, potem podaj cenę (72)

Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a (81)

  • Mapy myślowe (81)
  • Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna (86)
  • Dziesiąte przykazanie (89)
  • Definiowanie ubezpieczeń (93)
  • Międzynarodowy komunikat (96)
  • Raz szybciej, raz wolniej (97)
  • Zbyt wiele pomysłów (102)
  • Czerń i biel przed kolorem (103)
  • Znaczenie kontekstu (105)
  • Pióro mocniejsze od myszy (108)

Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów (110)

  • Kontaktuj się z decydentami (111)
  • Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową (115)
  • Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji (117)
  • Zasada nr 3: przejmij kontrolę (119)
  • Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu (121)
  • Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania (123)
  • Zapomnij o swoim ego (128)

CZĘŚĆ III NAPRZÓD

Rozdział 9. Utrzymywanie motywacji (132)

  • Nigdy nie przestawaj się uczyć (132)
  • Wyprzedzaj innych o cztery lata (134)
  • Zrób coś ważnego (134)
  • Odejdź od komputera (138)
  • Twórz dla siebie (138)
  • Stwórz coś nowego (138)
  • Pamiętaj o początkach (139)
  • Znajdź w sobie nieukojone pragnienie (140)
  • Nie przepracowuj się (140)
  • Nie ustawaj w zadawaniu pytań (144)
  • Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej (144)
  • Znajdź płaszczyznę porozumienia (144)
  • Gdy zbliża się termin (145)
  • Myśl lateralnie (151)
  • Lepiej się komunikuj (151)
  • Kontroluj swoje oczekiwania (152)
  • Nigdy nie przestawaj projektować (152)
  • Bądź szczęśliwy (152)
  • Nie wszyscy mają tyle szczęścia (153)

Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania (154)

  • Problemy z oryginalnością pomysłów (154)
  • Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt (155)
  • Prawo do korzystania z logo (156)
  • Problemy komunikacyjne (156)
  • Jak sfinalizować transakcję (157)
  • Klienci zagraniczni (158)
  • Ile koncepcji? (158)
  • Rodzina i przyjaciele (160)
  • Poprawianie projektów (161)
  • Ramy czasowe projektów (161)
  • Badanie konkurentów klienta (162)
  • Najgorszy projekt, najgorszy klient (162)
  • Co jest czyje? (162)
  • Kontrolowanie ilości pracy (163)

Rozdział 11. 31 praktycznych porad dotyczących projektowania logo (164)

  • 1. Zadawaj klientom pytania (164)
  • 2. Myśl jasno (164)
  • 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności (164)
  • 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma (165)
  • 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo (165)
  • 6. Jeden element zapadający w pamięć (166)
  • 7. Nie zapominaj o szkicowniku (166)
  • 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody (166)
  • 9. Sięgaj po banały (167)
  • 10. Pracuj w czerni i bieli (167)
  • 11. Pamiętaj o trafności (167)
  • 12. Uważaj na koszty druku (167)
  • 13. Bądź konsekwentny (168)
  • 14. Dopasuj czcionkę do symbolu (168)
  • 15. Stosuj podpisy (168)
  • 16. Przedstaw wersję jednokolorową (168)
  • 17. Zwracaj uwagę na kontrast (168)
  • 18. Testuj wiele różnych rozmiarów (170)
  • 19. Odwróć kolorystykę (170)
  • 20. Odwróć projekt do góry nogami (170)
  • 21. Ważny jest materiał (170)
  • 22. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego (171)
  • 23. Nie obawiaj się błędów (171)
  • 24. Zachowaj elastyczność (171)
  • 25. Logo to nie marka (172)
  • 26. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy (172)
  • 27. Zróżnicowanie to podstawa (172)
  • 28. Świadomość kulturowa (172)
  • 29. Wspomagaj rozpoznawalność (172)
  • 30. Przedstaw kontekst (173)
  • 31. Spraw, by inni się uśmiechali (173)

Rozdział 12. Logo to nie wszystko (176)

  • Pyszne marzenie (176)
  • Przyczyna i skutek (186)
  • Diabeł tkwi w szczegółach (194)
  • Szczęścia nie kupisz, ale kupisz herbatę (202)
  • Pod powierzchnią wody (206)

Dodatek A Polecana lektura (220)

INDEKS. Szukasz czegoś? (222)

Informatyka » Grafika komputerowa

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...