Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 18 | |
Stron w książce: 480 | Udostępniono darmowych stron: 39 |
Data wydania: 2013-09-17 | Przejdź na stronę księgarni |
Czytano online: 1 | Cena książki drukowanej: 119,00 zł |
Język wydania: Polish | Wydawnictwo: Helion |
Pobierz pdf | Czytaj online ( Alt+1 ) |
Kompendium wiedzy na temat zaznaczania
i maskowania w Adobe Photoshop.
Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania. Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą wiedzą, ugruntowaną dzięki licznym ćwiczeniom, zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!
Dzięki tej książce:
- poznasz historię komponowania obrazów
- wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
- przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
- sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze
...
Przedmowa (X)
Wstęp (XIII)
Inspiracja: Obserwuj i twórz
1. Historia komponowania obrazów (3)
-
Historia wielowarstwowa (4)
- Kolaże niefotograficzne (4)
- Tradycyjne kompozycje fotograficzne (5)
- Wiek XX dadaizm (7)
- Wiek XX surrealizm (8)
- Wiek XX mistrzowie ciemni (8)
-
Artysta ma głos - Jerry Uelsmann (10)
- Przejście od analogu do cyfry (12)
-
Artysta ma głos - Glen Wexler o swoim przejściu do świata cyfrowego (15)
- Wiek XXI mistrzowie technik cyfrowych (16)
- Następne pokolenie (18)
-
Lekcja w Hollywood (18)
- Odrzucenie niedowierzania (20)
- Efekty wizualne (20)
- Kluczowanie kolorem (21)
- Animacja (21)
- Dolina niesamowitości (22)
-
Terminologia i typy kompozycji (22)
- Metody tradycyjne (22)
- Sztuka subiektywna lub intelektualna (25)
- Podsumowanie (28)
2. Proces twórczy (29)
-
Proces tworzenia obrazu (30)
- Inspiracja (30)
- Kolekcjonowanie wycinków i fotografii (31)
- Obserwacja (33)
- Burza mózgów i rozwijanie pomysłu (33)
- Szkice (34)
- Projekty wieloobrazowe (36)
- Sprawdzanie pomysłu (38)
- Plan i zdjęcia (38)
-
Artysta ma głos - Fran Forman o kreatywnej inspiracji (40)
- Digitalizacja i archiwizacja (42)
-
Przygotowanie plików (43)
- Czyszczenie i korekcja koloru (43)
- Zaznaczanie i maskowanie (44)
- Komponowanie i uszlachetnianie (44)
- Podsumowanie (45)
Ekspozycja: Fotografowanie pod kątem kompozycji
3. Planowanie i przygotowania (49)
-
Planowanie obrazu (50)
- Tworzenie mapy drogowej (50)
- Wygląd, wrażenie i styl (50)
- Czynniki produkcyjne (54)
-
Preprodukcja (55)
- Zarządzanie na etapie preprodukcji (55)
- Budżet (55)
- Komponować czy nie komponować (56)
- Fotografowanie w plenerze (56)
- Fotografowanie w studio (58)
- Wyszukiwanie plenerów (58)
- Casting (58)
- Stylizacja (58)
- Fotografowanie pod kątem kompozycji (59)
-
Artysta ma głos - Laura Lemkowitz o fazie produkcyjnej (60)
- Czynniki obiektywne (62)
- Czynnik decydujący (63)
- Dopasowywanie pozostałych ujęć (64)
- Proces twórczy od końca (68)
- Podsumowanie (71)
4. Oświetlenie i tło (73)
-
Jakość światła (74)
- Punktowe źródło światła (74)
- Źródło światła kierunkowego rozproszonego (78)
- Powierzchniowe źródło światła (79)
- Relacje między odległością i rozmiarami źródła światła (81)
- Znaczenie światła wypełniającego (81)
- Jakość oświetlenia - galeria obrazów (85)
- Temperatura barwowa (89)
- Korygowanie barwy światła za pomocą filtrów (90)
-
Dopasowywanie oświetlenia w przypadku pojedynczego źródła kierunkowego (91)
- Analiza zdjęcia stanowiącego tło (91)
- Dopasowywanie kierunku światła (93)
- Dopasowywanie jakości światła (95)
- Dopasowywanie barwy światła (95)
- Artysta ma głos - Jim Huibregtse o światłach (96)
-
Dopasowywanie światła pochodzącego z wielu źródeł (98)
- Analiza tła (98)
- Dopasowanie kierunku (kierunków) światła (101)
- Dopasowanie jakości światła (101)
- Dopasowanie barwy światła (101)
-
Wybór tła dla fotografowanego elementu (102)
- Biel (102)
- Szarość (103)
- Czerń (104)
- Greenscreen i bluescreen (106)
- Podsumowanie (106)
5. Perspektywa, punkt widzenia i skala (107)
-
Obiektywy (108)
- Długość ogniskowej (108)
-
Punkt widzenia (114)
- Widok z poziomu oczu (115)
- Widok z góry (115)
- Widok z poziomu gruntu (117)
-
Perspektywa (119)
- Perspektywa jednopunktowa (119)
- Perspektywa dwupunktowa (122)
- Perspektywa trzypunktowa (125)
- Ustalanie perspektywy (127)
-
Skala (137)
- Skala realistyczna (137)
-
Artysta ma głos - Giselle Behrens (138)
- Skala nienaturalna (142)
- Wzajemna zależność między skalą a perspektywą (144)
- Podsumowanie (145)
Umiejętności: Zaznaczanie i maskowanie
6. Podstawy zaznaczania (149)
- Czym jest zaznaczenie? (150)
-
Typy zaznaczeń (150)
- Kształt i forma (151)
- Tony i kolory (152)
- Brzegi i szczegóły (153)
- Przezroczystość i światło (153)
- Przeciwieństwa i różnice (154)
-
Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania (154)
- Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee (Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne) (154)
- Narzędzia typu Lasso (159)
- Dodawanie, odejmowanie i przecinanie zaznaczeń (166)
-
Zaznaczanie tonów i kolorów (169)
- Czarodziejska różdżka (169)
-
Artysta ma głos - Tommy Ingberg i jego Rzeczywistość przemeblowana (170)
- Szybkie zaznaczanie (174)
- Lasso magnetyczne (177)
-
Łączenie narzędzi (181)
- Ustawienia łączonych narzędzi (183)
-
Praca w trybie szybkiej maski (184)
- Zaczynanie od zaznaczenia (184)
- Sprawdzanie zaznaczeń w trybie Szybka maska (186)
- Zaczynanie bez zaznaczenia (188)
- Podsumowanie (190)
7. Niedoceniane menu: Zaznacz (191)
-
Prezentacja menu (192)
- Zaznaczanie wszystkiego (192)
- Usuwanie i przywracanie zaznaczenia (193)
- Odwracanie zaznaczenia (194)
- Zaznaczanie warstw (194)
-
Zakres kolorów (194)
- Próbkowanie kolorów (195)
- Sterowanie zakresem koloru (196)
- Tolerancja (197)
- Zlokalizowane klastry kolorów (197)
- Podgląd zaznaczenia (198)
- Predefiniowane zakresy kolorów i tonów (200)
-
Artysta ma głos - Bojune Kwon (202)
- Zakres kolorów a maska warstwy (204)
-
Poprawianie krawędzi (204)
- Tryb wyświetlania (205)
- Wykrywanie krawędzi (207)
- Dopasowywanie krawędzi (210)
- Wyjście (211)
- Zapamiętywanie ustawień (212)
- Poprawianie zaznaczenia psa (213)
-
Polecenie Modify (Zmień) (213)
- Border (Brzeg) (213)
- Smooth (Wygładź) (214)
- Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie) (214)
- Feather (Wtapianie) (214)
- Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne) (214)
- Przekształcanie zaznaczenia (215)
-
Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń (216)
- Wczytywanie zaznaczenia (217)
- Kilka faktów dotyczących kanałów alfa (218)
- Podsumowanie (218)
8. Wprowadzenie do warstw (219)
- Podstawowe informacje o warstwach (220)
-
Typy warstw (221)
- Warstwa tła (221)
- Warstwy puste (222)
- Warstwy częściowe (223)
- Warstwy dopasowania (223)
- Warstwy wypełnienia (224)
- Warstwy neutralne (224)
- Warstwy tekstowe (225)
- Warstwy obiektów inteligentnych (226)
- Warstwy wideo (227)
- Elastyczność warstw (227)
-
Zarządzanie warstwami (227)
- Nazywanie warstw (228)
- Grupowanie warstw (229)
- Filtrowanie warstw (231)
- Scalanie oraz usuwanie warstw (231)
-
Artysta ma głos - Brigitte Carnochan (232)
- Ciemniejsza strona warstw (234)
-
Anatomia panelu warstw (235)
- Widoczność (235)
- Tryby mieszania (236)
- Krycie i wypełnienie (242)
- Blokowanie, czyli ochrona warstw (244)
- Układanie warstw (245)
- Zaznaczanie warstw (246)
- Łączenie warstw (246)
- Przyciski panelu Layers (Warstwy) (247)
- Menu panelu Layers (Warstwy) (248)
- Przemieszczanie warstw (249)
-
Przekształcanie warstw (251)
- Menu Transform (Przekształć) (251)
- Kompozycja Karty czasu (258)
- Dodawanie cieni (259)
-
Mieszanie zaawansowane (266)
- Suwaki Blend If (Mieszaj gdy) (266)
- Mieszanie ogólne (268)
- Mieszanie zaawansowane (268)
- Podsumowanie (272)
9. Potęga maskowania warstw (273)
-
Praca z bitmapowymi maskami warstw (274)
- Maski powstałe na bazie zaznaczenia (274)
- Malowane maski warstw (276)
- Gradientowe maski warstw (284)
-
Wektorowe maski warstw (295)
- Tworzenie masek wektorowych (295)
-
Anatomia maski warstwy (303)
- Wyświetlanie maski warstwy (303)
- Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie (304)
- Przenoszenie i kopiowanie maski do innej warstwy (305)
- Włączanie i wyłączanie maski warstwy (305)
- Łączenie i rozłączanie maski z warstwą (306)
- Zatwierdzanie maski warstwy (309)
-
Dopracowywanie masek warstw (309)
- Panel Properties (Właściwości) (309)
- Modyfikowanie tonów masek (317)
- Modyfikowanie masek za pomocą filtrów (318)
- Artysta ma głos - David Julian. Zagubiony i odnaleziony w Photoshopie (320)
-
Maskowanie grup warstw (322)
- Tryb mieszania Pass Through (Przejście bezpośrednie) (323)
- Podsumowanie (324)
10. Potęga maskowania kanałowego (325)
- Typy kanałów obrazu (326)
-
Maski i ich rodzaje (327)
- Istota maskowania (328)
-
Praca z kanałami alfa (328)
- Kiedy używać kanałów alfa (328)
- Maski warstwy a maski alfa (329)
- Zarządzanie maskami alfa (331)
-
Tworzenie kanałów alfa (331)
- Rozpoczynanie od zaznaczenia (331)
- Rozpoczynanie od kanału podstawowego (334)
- Poprawianie szczegółów za pomocą trybów mieszania (336)
-
Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz) (338)
- Okno dialogowe polecenia Apply Image (Zastosuj obraz) (338)
- Przewodnik po trybach mieszania (339)
- Wszystkie chwyty dozwolone (340)
- Artysta ma głos - Viktor Koen o pięknie ciemnej strony życia (348)
-
Cieniowanie wzmacniające głębię (350)
- Budowanie subtelnej maski rozświetlającej (350)
- Wzmacnianie głębi przez cieniowanie i wyostrzanie (352)
- Opracowywanie masek (356)
- Podsumowanie (356)
11. Zaznaczanie subtelnych szczegółów (357)
-
Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym (358)
- Białe tło i tryb Multiply (Pomnóż) (358)
- Szare tło i tryb Overlay (Nakładka) lub Hard Light (Ostre światło) (361)
- Czarne tło i tryb Screen (Ekran) (368)
-
Korzystanie z okna Refine Mask (Popraw maskę) (373)
- Komponowanie precyzyjne (375)
- Maskowanie drobnych szczegółów przy użyciu pędzla (378)
-
Techniki bluescreen i greenscreen (381)
- Techniki bluescreen i greenscreen w fotografii (382)
- Plug-in Primatte Chromakeyer (383)
- Greenscreen w Camera Raw (385)
- Artysta ma głos - Mark Beckelman: Wszystko, co możesz sobie wyobrazić, jest realne (386)
- Maskowanie dymu (388)
- Podsumowanie (389)
Projekty: Składanie wszystkiego razem
12. Komponowanie twórcze (393)
-
Obrazy i inspiracje (394)
- Osobiste historie (394)
- Rupiecie i osobliwości (394)
- Formy naturalne (395)
- Muzea, galerie i kursy (396)
- Podróże a inspiracje (397)
-
Czas zabawy w Photoshopowej piaskownicy (397)
- Eksperymentowanie z obrazami lustrzanymi (397)
- Eksperymentowanie z trybami mieszania (403)
- Eksperymentowanie z teksturami (408)
- Eksperymentowanie z efektami (412)
- Artysta ma głos - Julieanne Kost. Prostota w chaosie (416)
-
Motyw i narracja (418)
- Wizualna perfekcja czy opowiadanie historii (418)
- Czynnik ludzki (418)
- Poszukiwanie historii i postaci (418)
-
Podstawy komponowania obrazów (421)
- Kreowanie wizualnych relacji (421)
- Tworzenie cykli obrazów (427)
- Podsumowanie (428)
13. Kompozycje realistyczne (429)
-
Składanie wszystkich elementów razem (430)
- Etapy komponowania wstępnego (431)
-
Praca z obiektami inteligentnymi (437)
- Tworzenie obiektów inteligentnych (437)
- Zalety i wady obiektów inteligentnych (438)
- Transformacje (438)
- Filtry inteligentne (439)
-
Szczegółowe dopasowywanie charakterystyk poszczególnych elementów (441)
- Plan pierwszy, plan dalszy, tło (441)
- Komponowanie realistyczne (444)
- Dopasowywanie kontrastu i kolorystyki (444)
- Efekty atmosferyczne (446)
- Tworzenie cieni (447)
-
Artysta ma głos - Michael Morrison (452)
- Plastyka kompozycji (456)
- Rozkładanie świateł na warstwach (458)
- Komponowanie obiektów szklanych (463)
- Dopasowanie perspektywy i skali (464)
- Ostrość, wyrazistość i rozdzielczość (466)
- Tekstura obrazu (467)
-
Waga szczegółów (471)
- Znaki zdradzające kiepską kompozycję (472)
- Prace wykończeniowe (473)
- Podsumowanie (474)
Skorowidz (477)
Informatyka » Grafika komputerowa