Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II

 
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 7
Stron w książce: 296 Udostępniono darmowych stron: 26
Data wydania: 2017-04-28Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 49,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Jak fajnie jest wiedzieć więcej i umieć to przekazać!

Efektywne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy innym jest trudnym zadaniem. Nawet ekspert w swojej dziedzinie może mieć problem z przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć edukacyjnych, dzięki którym nauczane osoby przyswoją podane informacje i będą umiały się nimi posłużyć. Większość osób w jakimś stopniu zajmuje się edukacją: wygłasza prezentacje, wdraża nowych pracowników, omawia nowe produkty czy choćby pomaga własnym dzieciom w nauce!

Niniejsza książka dotyczy planowania doświadczeń edukacyjnych. Znalazły się tu również wyczerpujące informacje na temat koncentracji, pamięci i samego procesu uczenia się. Zaprezentowano wyniki najnowszych badań nad procesem uczenia się i zapamiętywania oraz nawet nowe techniki uczenia się społecznego i nieoficjalnego. Podano też wskazówki umożliwiające planowanie doświadczeń edukacyjnych, które pozwolą na przekazanie wiedzy i wyrabianie pożądanych nawyków.

 

W tej książce między innymi:

  • informacje o sposobie działania ludzkiej pamięci i przebiegu procesów uczenia się
  • wskazówki dotyczące planowania projektu edukacyjnego i dobierania odpowiednich strategii metodycznych
  • opis skutecznych strategii motywowania ludzi do nauki
  • instrukcje dotyczące przekazywania wiedzy i umiejętności
  • opis różnych metod oceny efektów nauczania

 

Julie Dirksen ma wieloletnim doświadczenie w dziedzinie e-learningu. Zajmuje się metodologią uczenia się zarówno w przypadku dużych korporacji czy organizacji typu non profit, jak i szkół wyższych. Regularnie prowadzi warsztaty metodyczne na całym świecie, a także zajęcia z metodyki planowania doświadczeń edukacyjnych i psychologii kognitywnej. Pasjonuje się stosowaniem ekonomii behawioralnej w nauczaniu.

 
 

Efektywne Nauczanie

Jak uczyć innych?

 

Darmowy rozdział umożliwi poznać metody efektywnej nauki. Dowiedzieć się, czy można wpłynąć na motywację ucznia. Jak zmienić przyzwyczajenia lub podejście do zmiany sposobu wykonywania różnych czynności.

Techniki uczenia są dobrze opisane w książce, dlatego warto polecić wszystkim zadającym sobie pytanie „Jak skutecznie uczyć innych?”.

 

Darmowy rozdział:

1. Od czego zacząć? (1)

  • Droga ucznia (1)
  • Czego brakuje? (2)
  • Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20)
  • Przykłady (21)
  • Dlaczego to ma znaczenie (24)
  • Podsumowanie (26)

Wstęp (vi)

1. Od czego zacząć? (1)

  • Droga ucznia (1)
  • Czego brakuje? (2)
  • Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20)
  • Przykłady (21)
  • Dlaczego to ma znaczenie (24)
  • Podsumowanie (26)

2. Kim są Twoi uczniowie? (27)

  • Czego oczekują Twoi uczniowie? (28)
  • Jakie umiejętności mają już teraz Twoi uczniowie? (37)
  • Czym Twoi uczniowie różnią się od Ciebie? (43)
  • Style uczenia się (53)
  • Jak poznać naszych uczniów? (54)
  • Podsumowanie (58)

3. Jakie są cele projektu? (59)

  • Określ cele (59)
  • Zdefiniuj problem (60)
  • Określ cel (63)
  • Jak długa jest ta podróż? (73)
  • Podsumowanie (80)

4. W jaki sposób zapamiętujemy informacje? (81)

  • Zapis i odczyt z pamięci (82)
  • Rodzaje pamięci (107)
  • Powtarzanie i zapamiętywanie (117)
  • Podsumowanie (120)

5. Jak przyciągnąć i skupić uwagę uczniów? (123)

  • Jeśli uczniowie nie uważają na zajęciach... (123)
  • Mów do słonia (124)
  • Sposoby angażowania słonia (132)
  • Podsumowanie (159)

6. Planuj tak, aby przekazać wiedzę (161)

  • Czy zapamiętają? (161)
  • Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materiał (171)
  • Ilu porad udzielać? (176)
  • Proponowana procedura (186)
  • Podsumowanie (193)

7. Projektowanie pod kątem umiejętności (195)

  • Rozwijanie umiejętności (195)
  • Praktyka (196)
  • Świadomość dokonywanych postępów (207)
  • Planuj zajęcia z myślą o osiągnięciach uczniów (209)
  • Podsumowanie (214)

8. Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215)

  • Motywacja do działania (215)
  • Projektowanie pod kątem zachowań (218)
  • Społeczny dowód słuszności (224)
  • Podsumowanie (228)

9. Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231)

  • Czym jest nawyk? (231)
  • Rozpoznawanie braków w nawykach (236)
  • Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239)
  • Podsumowanie (244)

10. Społeczne i pozainstytucjonalne uczenie (247)

  • Jak wygląda nauka w Twojej firmie? (247)
  • Równowaga pomiędzy nauką oficjalną i nieoficjalną (250)
  • Podróż Hiro (251)
  • Podsumowanie (259)

11. Rola środowiska w edukacji (261)

  • Braki w środowisku zawodowym (261)
  • Wiedza na świecie (262)
  • Stosowanie zasobów (265)
  • Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczającym świecie (269)
  • Wdrażanie określonych zachowań w rzeczywistym świecie (270)
  • Oczyszczanie ścieżki (272)
  • Podsumowanie (274)

12. Ocenianie (275)

  • Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275)
  • Czy to działa? (276)
  • Czy się uczą? (280)
  • Czy uczniowie potrafią poprawnie wykonywać określone czynności? (283)
  • Czy uczniowie wykonują czynności prawidłowo? (287)

Podsumowanie (291)

Skorowidz (292)

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...