Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia Scotta Kelby'ego. Wydanie II

 
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia Scotta Kelby'ego. Wydanie II
Zawiera darmowych rozdziałów: 21
Stron w książce: 240 Udostępniono darmowych stron: 22
Data wydania: 2014-07-14Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 39,90 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Genialne źródło informacji o fotografii cyfrowej!

Chcesz robić jeszcze lepsze, przykuwające uwagę zdjęcia? Książki Scotta Kelby’ego to obowiązkowa lektura dla każdego pasjonata fotografii. W swoich bestsellerach Kelby przedstawia najlepsze techniki pracy, omawia kwestie doboru sprzętu, oświetlenia i parametrów zdjęcia. Tym, co zdecydowanie wyróżnia jego książki na tle innych, jest ogromna dawka humoru oraz niezwykle przystępny sposób podawania wiedzy.

Nie inaczej jest tym razem! Drugie wydanie tej niesamowitej książki zostało zaktualizowane, poprawione i uzupełnione o mnóstwo nowych, cennych informacji. W trakcie lektury dowiesz się, jak obchodzić się z lampami błyskowymi, tworzyć profesjonalne zdjęcia portretowe oraz uwieczniać krajobrazy. Ponadto sporządzisz listę niezbędnego sprzętu i stworzysz własne studio. Jeśli uwielbiasz fotografować w podróży, również znajdziesz tu rozdział dla siebie. Na sam koniec autor zostawił liczne porady oraz sztuczki, które pozwolą Ci znacznie poprawić jakość zdjęć. Książka ta jest doskonałym źródłem informacji!

Dzięki tej książce:

  • wykorzystasz możliwości lamp błyskowych
  • zbudujesz własne studio od zera
  • zrobisz zapierające dech w piersiach zdjęcia w podróży
  • urzekniesz klientów niezwykłymi portretami i krajobrazami
  • będziesz lepszym fotografem

Przez ostatnie trzy lata Scott Kelby zajmował zaszczytne pierwsze miejsce wśród autorów najlepiej sprzedających się książek poświęconych fotografii. Scott jest redaktorem naczelnym i wydawcą czasopisma „Light it” (poświęconego oświetleniu studyjnemu oraz zastosowaniu systematycznych fleszy), wydawca magazynu „Photoshop User” oraz przewodniczącym stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott jest współgospodarzem cotygodniowego talk-show na żywo dla fotografów The Grid, a także wykładowcą nauczającym fotografii oraz obsługi Lightrooma i Photoshopa na warsztatach organizowanych na całym świecie. Scott Kelby napisał ponad 50 książek, wśród nich są takie best-sellery jak: Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego i Światła, ujęcie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.

...

Rozdział 1. Profesjonalne użycie lampy błyskowej (1)

  • Dziesięć rzeczy, które powinieneś wiedzieć... (2)
  • ...zanim przeczytasz tę książkę! (3)
  • A oto ostatnie trzy rzeczy (4)
  • Wbudowana lampa błyskowa: Twój wróg! (5)
  • Zalety zewnętrznej lampy błyskowej (6)
  • Jeśli nie masz zewnętrznej lampy błyskowej (7)
  • Sposób na profesjonalny efekt: odłącz lampę od aparatu i rozprosz jej błysk (8)
  • Sposób 1. Odłączanie lampy od aparatu (9)
  • Sposób 2. Wyzwalanie błysku wbudowaną lampą (10)
  • Sposób 3. Zastosowanie transmiterów do wyzwalania błysku (11)
  • Bezprzewodowo z aparatem marki Nikon, część I (12)
  • Bezprzewodowo z aparatem marki Nikon, część II (13)
  • Bezprzewodowo z aparatem marki Canon, część I (14)
  • Bezprzewodowo z aparatem marki Canon, część II (15)
  • Wydłużanie czasu naświetlania (16)
  • W jaki sposób złagodzić światło emitowane przez lampę? (17)
  • Rozproszenie przez odbicie (18)
  • Ach, ten błysk... w oku! (19)
  • Ekran rozpraszający - najwyższej jakości światło z flesza (20)
  • Wskazówka dotycząca fotografowania z użyciem dyfuzora (21)
  • Do czego może przydać się statyw lampy błyskowej? (22)
  • Nie ma takiego miejsca, w którym nie można zamontować lampy błyskowej! (23)
  • Synchronizacja z drugą kurtyną (i dlaczego warto ją stosować) (24)
  • Tajniki udanego fotografowania z lampą: sztuczka czwarta (25)
  • O filtrach żelowych (i dlaczego warto ich używać) (26)
  • Jak uzyskać efekt znany ze zdjęć w czasopismach sportowych? (27)
  • Jeśli już musisz użyć wbudowanej lampy błyskowej... (28)
  • Druga lampa błyskowa (29)
  • Sterowanie drugą lampą błyskową (Nikon) (30)
  • Sterowanie drugą lampą błyskową (Canon) (31)
  • W jakiej odległości należy fotografować z fleszem? (32)
  • Jak zwiększyć odległość fotografowania? (33)
  • Budowanie dramaturgii ujęcia za pomocą lampy (34)
  • Portrety o zachodzie słońca z użyciem flesza (35)

Rozdział 2. Budowanie własnego studia od zera (37)

  • Tła studyjne (38)
  • Oświetlenie studyjne (39)
  • Rozpraszanie ostrego światła studyjnego (40)
  • Dlaczego wolę softboksy od parasoli? (41)
  • Pierścienie mocujące do softboksów (42)
  • Zastosowanie światła modelującego (43)
  • Wyzwalanie błysku lampy studyjnej (44)
  • Zdalne wyzwalanie błysku lampy studyjnej (45)
  • Światło ciągłe (46)
  • Jak wybrać softboks o odpowiednich rozmiarach? (47)
  • O tym, jak światłomierz ułatwia życie w studiu (48)
  • W jaki sposób należy posługiwać się światłomierzem? (49)
  • Ilu lamp powinieneś używać? (50)
  • Najtańsze pomocnicze źródło światła (51)
  • Oświetlenie włosów (52)
  • Jak ustawić lampę oświetlającą włosy? (53)
  • Testowanie oświetlenia włosów (54)
  • Jak uniknąć "rozlewania się" światła kontry (55)
  • W jakim trybie należy fotografować? (56)
  • Gdzie ustawić główne źródło światła? (57)
  • Jak wysoko ustawić główne źródło światła? (58)
  • W jakiej odległości ustawić źródło światła? (59)
  • Wieje wiatr z... wentylatora (60)
  • Chciałbyś uzyskać jeszcze łagodniejsze, bardziej rozproszone światło? (61)
  • Do czego służy dodatkowy ekran rozpraszający w softboksie? (62)
  • Składane tło (63)
  • Osłanianie tła przed oświetleniem (64)
  • Trzy tła w cenie jednego (65)
  • Zastosowanie zwykłej lampy błyskowej do doświetlenia tła (66)
  • Zalety fotografowania na uwięzi (67)
  • Jak uzyskać wyjątkowo nasycony kolor tła? (68)
  • Oświetlanie białego tła (69)
  • Do czego służą blendy w różnych kolorach? (70)
  • W jaki sposób ustawić ekran odbijający? (71)
  • Mechaniczny pomocnik (72)
  • Jak zobaczyć światło odbite od ekranu? (73)

Rozdział 3. Profesjonalne portrety (75)

  • Unikaj nadmiaru przestrzeni (76)
  • Portrety w plenerze: optymalna wartość przysłony (77)
  • Fotografowanie w ujęciu pionowym (78)
  • Pasjonujesz się fotografią portretową? Kup dodatkowy uchwyt do aparatu! (79)
  • Słońce za plecami? To przesąd! (80)
  • Obiektyw szerokokątny w fotografii portretowej? (81)
  • Ciekawe portrety z profilu w ujęciu poziomym (82)
  • Atrakcyjne portrety za pomocą teleobiektywu (83)
  • Dlaczego ekrany rozpraszające tak świetnie nadają się do zdjęć w plenerze? (84)
  • Jak uzyskać ciekawsze tło dla portretu? (85)
  • Ujęcie "bez czubka głowy" (86)
  • Modna asymetria (87)
  • Zdjęcia grupowe łatwiej zaaranżować w plenerze (88)
  • Wskazówka dotycząca pozowania do zdjęć grupowych (89)
  • Świetna sztuczka, która pozwoli Ci uzyskać znakomite, nieformalne zdjęcia grupowe (90)
  • Jak namówić pary, by pozowały naprawdę blisko siebie? (91)
  • Chciałbyś robić lepsze zdjęcia portretowe? Nie odliczaj! (92)
  • Fotografuj pomiędzy i przed "właściwymi" zdjęciami, by uzyskać naturalne portrety (93)
  • Unikaj monotonnego oświetlania portretów (94)
  • Światło padające z okna: jak ustawić fotografowaną osobę? (95)
  • Światło padające z okna: skąd fotografować? (96)
  • Światło padające z okna: jak ustawić blendę? (97)
  • Sześć prostych sposobów na skorygowanie niedoskonałości twarzy (98)
  • Unikaj portretów z ramionami "na wprost" (99)
  • Optyczne wyszczuplanie (100)
  • Pozowanie na krześle (101)
  • Zadbaj o atmosferę sesji zdjęciowej (102)
  • Unikaj światła prześwitującego przez liście (103)
  • Złote blendy są przeznaczone do stosowania w plenerze (104)
  • Jak zatuszować cienie pod oczami? (105)

Rozdział 4. Profesjonalne krajobrazy (107)

  • Tajniki fotografowania zachodów słońca (108)
  • Jak ukryć odblaski światła od wody? (109)
  • Dobre krajobrazy wymagają czytelnego dla odbiorcy tematu (110)
  • Sposób na poprawienie czytelności wyświetlacza LCD w plenerze (111)
  • Sztuczka ułatwiająca zrobienie znakomitego zdjęcia tęczy (112)
  • Jak zaoszczędzić czas podczas tworzenia panoram? (113)
  • Sztuczka z obiektywem typu "rybie oko" (114)
  • Kiedy fotografować strumienie? (115)
  • Nie przestawaj fotografować o zachodzie słońca (116)
  • Jak fotografować mgłę? (117)
  • Jak sfotografować burzę? (Sposób ręczny) (118)
  • Jak sfotografować burzę? (Sposób automatyczny) (119)
  • W jaki sposób ustawić ostrość w zdjęciach krajobrazowych? (120)
  • Poszukaj interesującego światła (121)
  • Jak fotografować w pochmurny, szary dzień? (122)
  • Sztuczka ułatwiająca zrobienie świetnych zdjęć kwiatów (123)
  • Zalety aparatów wyposażonych w matrycę pełnoklatkową (124)
  • Siedem grzechów głównych w fotografii krajobrazowej (125)
  • Grzech 1. Niespokojna woda (126)
  • Grzech 2. "Zamrożona" woda w wodospadzie (127)
  • Grzech 3. Łyse, bezchmurne niebo (128)
  • Grzech 4. Ostre, południowe słońce (129)
  • Grzech 5. Przekrzywiony horyzont (130)
  • Grzech 6. Odwracające uwagę detale w pobliżu krawędzi (131)
  • Grzech 7. Brak pierwszoplanowego elementu (132)
  • Widzę martwe drzewa... i pniaki..., i... (133)

Rozdział 5. Profesjonalne zdjęcia ślubne (135)

  • Przygotowanie listy zdjęć (136)
  • Miej wszystko na zapas (137)
  • Wyciszanie odgłosów obsługi aparatu (138)
  • Zdjęcia panny młodej: oświetlenie z tyłu (139)
  • Nie zmieniaj obiektywów, zmieniaj aparaty (140)
  • Zabierz ze sobą... przenośną drabinę, by zmienić punkt widzenia (141)
  • Zabierz ze sobą drugiego fotografa (142)
  • Kiedy należy fotografować w formacie RAW? (143)
  • Jak ustawić lampę błyskową? (144)
  • Fotografowanie przy niewystarczającym świetle bez zwiększania wartości ISO (145)
  • Przepis na uzyskanie zrównoważonej ekspozycji zdjęcia w kościele (146)
  • Kompozycja uwzględniająca wnętrze kościoła (147)
  • Jak ustawić pannę młodą? (148)
  • Jak sfotografować subtelne detale sukni ślubnej? (149)
  • Co zrobić, by akumulatory lampy błyskowej wystarczyły na dłużej? (150)
  • Redukcja szumu cyfrowego na zdjęciach (151)
  • Garść wskazówek dotyczących fotografowania panny młodej z profilu (152)
  • Najprostszy efekt "najazdu kamery" (153)
  • Czarno-białe zdjęcia do albumu (154)
  • Zapoznaj się z blogiem Davida Zisera "Digital ProTalk" (155)

Rozdział 6. Profesjonalne zdjęcia z podróży (157)

  • W podróży im mniej sprzętu, tym lepiej (158)
  • Zdjęcia znanych miejsc będą ciekawsze, jeśli znajdą się na nich tubylcy (159)
  • Jak zachęcić ludzi do pozowania? (160)
  • Co warto fotografować w pochmurne dni? (161)
  • Fotografowanie przez okno w hotelu (162)
  • Magiczne światło i miejskie krajobrazy (163)
  • Najpierw "ujęcia obowiązkowe" (164)
  • Reguła dotycząca pejzaży, która ma odniesienie do fotografii z podróży (165)
  • Podróż lotnicza z fotograficznym ekwipunkiem (166)
  • Fotografuj kulinarne ciekawostki (167)
  • Kup moduł GPS do aparatu fotograficznego (168)
  • Fotografowanie w miejscach, w których zabrania się używać lampy błyskowej (169)
  • Poszukaj wysoko położonych punktów widokowych (170)
  • Opracuj ciekawy pomysł na tematyczną sekwencję zdjęć (171)

Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia makro (173)

  • Zadbaj o odpowiednią głębię ostrości (174)
  • Dlaczego należy wyłączyć automatyczne ustawianie ostrości? (175)
  • Dotykanie spustu migawki surowo wzbronione! (176)
  • Jaka jest optymalna przysłona dla zdjęć makro? (177)
  • Makrofotografia i tani aparat kompaktowy (178)
  • Jak sprawdzić, czy jakiś obiekt może być ciekawym tematem zdjęcia makro? (179)
  • Dlaczego warto fotografować we wnętrzach? (180)
  • Zakup obiektywu makro (181)
  • Idealne źródło światła do zdjęć makro (182)
  • Przekształcanie zwykłego obiektywu w obiektyw do zdjęć makro (183)

Rozdział 8. Profesjonalne wskazówki ułatwiające robienie lepszych zdjęć (185)

  • W jakim trybie należy fotografować? (186)
  • Wybór odpowiedniej czułości ISO (187)
  • W jakim formacie (RAW, JPEG czy TIFF) należy fotografować? (188)
  • Jaki rozmiar zdjęć wybrać? (189)
  • ROBOT uchroni Cię przed problemami (190)
  • Jak zablokować ustawioną ostrość (191)
  • Zmiana punktu ostrzenia (192)
  • Fotografujesz teleobiektywem? Skróć czas naświetlania (193)
  • Kiedy można bezpiecznie skasować zawartość karty pamięci? (194)
  • Dlaczego warto robić zdjęcia z niewielkiej odległości? (195)
  • Jak czytać histogram i posługiwać się nim? (196)
  • Nie zakładaj przedniej osłony obiektywu (197)
  • Usuwanie plamek i pyłków "po fakcie" (198)
  • Jakie kompozycje dobrze wyglądają w czerni i bieli? (199)
  • Lepiej poprawić ujęcie od razu, niż liczyć na możliwości Photoshopa (200)
  • Chcesz, by traktowano Twoje fotografowanie poważnie? Zacznij selekcjonować zdjęcia! (201)
  • Opisuj karty pamięci (202)
  • A może kwadrat? (203)
  • Wskazówka dotycząca fotografowania w nocy (szum na długo naświetlanych zdjęciach) (204)
  • Szukasz ciekawej książki o fotografii? (205)

Rozdział 9. Więcej przepisów na "życiowe" zdjęcia (207)

Skorowidz (224)

Poradniki » Fotografia cyfrowa

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...