Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych

 
Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych
Zawiera darmowych rozdziałów: 7
Stron w książce: 256 Udostępniono darmowych stron: 58
Data wydania: 2007-01-04Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 1Cena książki drukowanej: 39,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Stwórz niezawodne oprogramowanie spełniające oczekiwania użytkowników

  • Wykorzystuj odpowiednie narzędzia projektowe.
  • Wdrażaj nowoczesne metodologie.
  • Szybko rozwiązuj problemy.

Dyskusje nad wadami i zaletami przeróżnych metodologii tworzenia oprogramowania, mające na celu wyłonienie najlepszej z nich, zwykle do niczego nie prowadzą. Zwolennicy poszczególnych metodologii, takich jak Rational Unified Process, programowanie ekstremalne i inne, starają się udowodnić, że to ich stanowisko jest poprawnym sposobem realizacji projektów informatycznych. Tymczasem nie istnieje "jedyne słuszne" i uniwersalne podejście, które sprawdza się we wszystkich okolicznościach. Wybór właściwej metodologii w ogromnej mierze zależy od typu projektu i wielkości zespołu pracującego nad nim. Należy kierować się nastawieniem czysto pragmatycznym, czyli wybrać taką metodologię, która będzie najbardziej korzystna dla określonego projektu. Niewłaściwy wybór może skończyć się porażką.

Książka "Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych" to zbiór wskazówek przedstawiających narzędzia i techniki, dzięki którym każdy projekt programistyczny zakończy się sukcesem. Czytając ją, nauczysz się korzystać z nowoczesnych instrumentów wykorzystywanych do projektowania oprogramowania, kontroli wersji kodu źródłowego i śledzenia procesu usuwania błędów. Dowiesz się, w jaki sposób zorganizować pracę zespołu projektowego i wdrażać metodologię wytwarzania oprogramowania. Porady, które znajdziesz w tej książce, pomogą Ci rozwiązać problemy pojawiające się podczas realizacji projektów programistycznych. Poznasz nowoczesne metody oraz dowiesz się, kiedy i jak z nich korzystać.

  • Planowanie infrastruktury
  • Dobór narzędzi projektowych
  • Automatyzacja zadań
  • Tworzenie listy zadań
  • Rola kierownika technicznego
  • Metodologia pocisku smugowego
  • Rozwiązywanie problemów

Wskazówki zawarte w tej książce sprawią, że każdy prowadzony przez Ciebie projekt zakończy się w terminie i zmieści w wyznaczonym budżecie.

...

Przedmowa (7)

Wprowadzenie (11)

Rozdział 1. Wstęp (15)

  1. 1. Nawyk doskonałości (16)
  2. 2. Pragmatyczny punkt widzenia (18)
  3. 3. Mapa drogowa (20)
  4. 4. Jak postępować? (23)
  5. 5. Jak czytać tę książkę? (23)

Rozdział 2. Narzędzia i infrastruktura (29)

  1. Programowanie w piaskownicy (34)
  2. Zarządzanie zasobami (37)
  3. Twórz skrypty kompilacji i konsolidacji (43)
  4. Kompilacja automatyczna (49)
  5. Śledzenie problemów (55)
  6. Śledzenie nowych funkcji (60)
  7. Uprząż testowa (63)
  8. Wybór narzędzi (71)
  9. Kiedy nie eksperymentować? (73)

Rozdział 3. Pragmatyczne techniki projektowe (77)

  1. Praca przy użyciu listy zadań (78)
  2. Kierownik techniczny (93)
  3. Codzienna koordynacja i komunikacja (103)
  4. Przeglądy kodu (116)
  5. Wysyłanie powiadomień o zmianie kodu (128)
  6. Podsumowanie (133)

Rozdział 4. Metodologia pocisku smugowego (135)

Rozdział 5. Popularne problemy i sposoby ich rozwiązania (165)

  1. Pomocy! Przejąłem cudzy program (166)
  2. Testowanie nietestowalnego programu (168)
  3. Funkcje ciągle mają błędy (169)
  4. Testy? Przestaliśmy je wykonywać (171)
  5. U mnie to działa! (173)
  6. Problemy z integracją kodu (174)
  7. Problemy z kompilacją i konsolidacją projektu (175)
  8. Klienci są niezadowoleni (177)
  9. Masz niezdyscyplinowanego programistę (178)
  10. Twój menedżer jest niezadowolony (183)
  11. W zespole nie ma współpracy (185)
  12. Nie potrafię przekonać innych do istotnych kwestii (186)
  13. Nowy standard postępowania nie pomógł (190)
  14. W firmie nie wykonuje się automatycznych testów (193)
  15. Niedoświadczeni programiści bez mentora (195)
  16. Projekt - marsz śmierci (195)
  17. Ciągle proponowane są nowe funkcje (197)
  18. Nigdy nie kończymy (198)

Dodatek A Zestawienie wskazówek (203)

Dodatek B Zarządzanie kodem źródłowym (207)

Dodatek C Narzędzia tworzenia skryptów kompilacji (213)

Dodatek D Systemy ciągłej integracji (219)

Dodatek E Oprogramowanie do śledzenia problemów (223)

Dodatek F Metodologie programowania (227)

Dodatek G Środowiska testowe (231)

Dodatek H Literatura uzupełniająca (237)

Skorowidz (243)

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...