Sztuka testowania oprogramowania

 
Sztuka testowania oprogramowania
Zawiera darmowych rozdziałów: 16
Stron w książce: 272 Udostępniono darmowych stron: 26
Data wydania: 2005-06-21Przejdź na stronę księgarni
Czytano online: 20Cena książki drukowanej: 49,00 zł
Język wydania: PolishWydawnictwo: Helion
Pobierz pdfCzytaj Alt+1Czytaj online
( Alt+1 )

Testowanie to ostatni i niestety czasem pomijany element procesu tworzenia oprogramowania. Tymczasem ten właśnie etap powinien być niezwykle znaczącą częścią projektu. Znaczenie testowania dostrzegano już w początkowym okresie dynamicznego rozwoju technologii tworzenia oprogramowania, jednak nadal trudno jest znaleźć jasny i czytelny zbiór reguł testowania i metodyki, w oparciu o które proces ten należy przeprowadzać. Testy oprogramowania często przeprowadzane są przez jego twórców lub osoby przypadkowe, co zdecydowanie nie zdaje egzaminu.

"Sztuka testowania oprogramowania" to książka traktująca wyłącznie o testowaniu oprogramowania. Przedstawia zasady testowania kodu źródłowego, pojedynczych modułów programu oraz całej aplikacji. Zawiera cenne wskazówki dla testerów dotyczące przygotowywania przypadków testowych i metodologii testowania. Autorzy opisali w niej również metodykę testowania ekstremalnego i sposoby testowania aplikacji internetowych.

  • Podstawowe zasady testowania programów
  • Inspekcja kodu źródłowego
  • Przypadki testowe
  • Testowanie pojedynczych modułów aplikacji
  • Testowanie funkcjonalne, systemowe, akceptacyjne i instalacyjne
  • Usuwanie błędów
  • Reguły testowania ekstremalnego
  • Testowanie aplikacji internetowych

Zadbaj o to, aby tworzone przez Ciebie programy były pozbawione błędów.

...

Przedmowa (7)

Wprowadzenie (9)

1. Samoocena zdolności testera (13)

2. Psychologiczne i ekonomiczne aspekty testowania programów (19)

  • Psychologia testowania (20)
  • Ekonomika testowania (23)
    • Test "czarnej skrzynki" (24)
    • Test "białej skrzynki" (26)
  • Zasady testowania programów (29)
  • Podsumowanie (36)

3. Inspekcja programów, wędrówka po kodzie źródłowym i przegląd kodu (39)

  • Inspekcje i wędrówki po kodzie (40)
  • Inspekcja kodu (42)
  • Lista kontrolna błędów programistycznych na użytek inspekcji kodu (45)
    • Błędy w odwołaniach do danych (45)
    • Błędy w deklaracjach danych (48)
    • Błędy obliczeniowe (50)
    • Błędy porównywania (51)
    • Błędy przepływu sterowania (53)
    • Błędy interfejsu (55)
    • Błędy wejścia-wyjścia (56)
    • Inne błędy (57)
  • Wędrówki po kodzie (60)
  • Kontrola przy biurku (61)
  • Wzajemna ocena (62)
  • Podsumowanie (63)

4. Projektowanie przypadków testowych (65)

  • Przypadki testowe dla testów "białej skrzynki" (67)
    • Testowanie pokrycia kodu (67)
    • Podział na klasy równoważności (75)
    • Przykład (79)
    • Analiza wartości granicznych (83)
    • Grafy przyczynowo-skutkowe (91)
  • Zgadywanie błędów (113)
  • Strategia (115)

5. Testowanie modułów (jednostek) (117)

  • Projektowanie przypadków testowych (118)
  • Testowanie przyrostowe (132)
  • Testowanie zstępujące a testowanie wstępujące (138)
    • Testowanie zstępujące (138)
    • Testowanie wstępujące (145)
    • Porównanie (147)
  • Przeprowadzanie testów (149)

6. Testowanie wysokopoziomowe (151)

  • Testowanie funkcjonalne (157)
  • Testowanie systemowe (158)
    • Testowanie możliwości (161)
    • Testowanie objętościowe (161)
    • Testowanie przeciążeń (162)
    • Testowanie użyteczności (164)
    • Testowanie ochrony danych (166)
    • Testowanie efektywności (166)
    • Testowanie pamięci (167)
    • Testowanie konfiguracji (167)
    • Testowanie zgodności i konwersji (168)
    • Testowanie procedury instalacyjnej (168)
    • Testowanie niezawodności (168)
    • Testowanie funkcji ratunkowych (170)
    • Testowanie możliwości obsługi (171)
    • Testowanie dokumentacji (171)
    • Testowanie procedur (172)
    • Przeprowadzanie testów (172)
  • Testowanie akceptacyjne (173)
  • Testowanie instalacyjne (174)
  • Planowanie i kontrolowanie testów (175)
  • Kryteria zakończenia testu (178)
  • Niezależne agencje testujące (185)

7. Debugowanie (187)

  • Debugowanie "na siłę" (189)
  • Debugowanie przez indukcję (191)
  • Debugowanie przez dedukcję (195)
  • Debugowanie przez nawracanie (200)
  • Debugowanie przez testowanie (201)
  • Reguły debugowania (201)
    • Reguły lokalizowania błędów (202)
    • Techniki poprawiania błędów (203)
  • Analiza błędów (205)

8. Testowanie ekstremalne (209)

  • Podstawy programowania ekstremalnego (210)
  • Testowanie ekstremalne - koncepcja (216)
    • Ekstremalne testowanie jednostek (216)
    • Testowanie akceptacyjne (218)
  • Testowanie ekstremalne - praktyka (220)
    • Projektowanie przypadków testowych (221)
    • Aplikacja i jej sterownik testowy (224)
  • Podsumowanie (225)

9. Testowanie aplikacji internetowych (227)

  • Podstawowa architektura aplikacji e-commerce (229)
  • Wyzwania związane z testowaniem (231)
  • Strategie testowania (235)
    • Testowanie warstwy prezentacji (237)
    • Testowanie warstwy biznesowej (241)
    • Testowanie warstwy danych (244)

A Przykładowa aplikacja do testowania ekstremalnego (249)

B Liczby pierwsze mniejsze niż 1000 (255)

Słownik (257)

Skorowidz (263)

Informatyka » Techniki programowania

https://facebook.com/wiedzanaplus
Alt + 9
Pomoc ( Alt + 0 )
Loading...